دوازدهمین جام‌جهانی والیبال با قهرمانی تیم والیبال روسیه پایان یافت و لهستان، برزیل همراه این تیم جواز ورود به رقابت‌های المپیک را کسب کردند. به گزارش ایسنا، دوازدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی والیبال با برگزاری ۶۶ مسابقه در ژاپن به پایان رسید و تیم قدرتمند روسیه موفق شد در پایان با ۱۰ پیروزی و تنها یک شکست و کسب ۲۹ امتیاز قهرمان شود.

تیم والیبال لهستان نیز با ۸ پیروزی و ۳ شکست و کسب ۲۶ امتیاز در رتبه‌ دوم جای گرفت و برزیل با ۸ پیروزی و ۳ شکست و ۲۴ امتیاز سوم شد.

تیم‌های روسیه، لهستان و برزیل نخستین تیم‌هایی هستند که جواز حضور در رقابت‌های المپیک را کسب کردند و سایر تیم‌ها نیز باید برای کسب سهمیه المپیک اردیبهشت سال آینده در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنند. تیم ملی والیبال ایران نیز که در ۵ مسابقه نخست خود موفق به کسب ۴ پیروزی شده و عنوان شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کرده بود، در پایان با ثبت ۵ پیروزی مقابل تیم‌های ژاپن، صربستان، ‌لهستان،‌ آرژانتین و مصر و همچنین ۶ شکست مقابل تیم‌های کوبا، آمریکا،‌ چین، برزیل، ایتالیا و روسیه و کسب ۱۲امتیاز در رتبه‌ نهم بالاتر از حریفان آسیایی خود و همچنین تیم مصر جای گرفت.

جدول رده‌بندی جام‌جهانی ژاپن در پایان به ترتیب زیر است:

۱- روسیه ۲۹ امتیاز

۲- لهستان ۲۶ امتیاز

۳- برزیل ۲۴ امتیاز

۴- ایتالیا ۲۴ امتیاز ( نسبت امتیاز کمتر )

۵- کوبا ۲۰ امتیاز

۶- آمریکا ۱۶ امتیاز

۷- آرژانتین ۱۶ امتیاز ( نسبت امتیاز کمتر )

۸- صربستان ۱۵ امتیاز

۹- ایران ۱۲ امتیاز

۱۰- ژاپن ۸ امتیاز

۱۱- چین ۵ امتیاز

۱۲- مصر ۳ امتیاز