سابقه دروازه‌بان جدید پرسپولیس و نخستین اظهار نظرش بعد از حضور در ایران

عملکرد ضعیف دروازه بانان پرسپولیس باعث شد تا مربیان و مدیران این باشگاه پرطرفدار قید حضور آنها را در بازی‌های آسیایی بزنند و با یک دروازه‌بان خارجی قرارداد ببندند. به همین خاطر دروازه بان جدید پرسپولیس از دیروز در تمرینات این تیم شرکت کرد. این دروازه بان که آسمیر آودوکیچ نام دارد، اهل بوسنی است. او متولد ۱۳ مه ۱۹۸۱ و سی سال سن دارد. آودوکیچ که ۱۹۰ سانتیمتر قد دارد در باشگاه‌های بوسنی و کرواسی سابقه بازی دارد.کارهای مهمی‌که او انجام داده از سال ۲۰۱۰ شروع شده است. او در این سال توانست با تیم بوراک بانها، قهرمان لیگ برتر بوسنی شود.آسمیر در هر ۳۰ بازی این تیم دروازه‌بان ثابت بوده و در این ۳۰ بازی ۱۵ گل خورده است.

نکته مهم این است که او در گل نخوردن هم رکورددار است. او این ۱۵ تا گل را در یازده بازی خورده است و در ۱۹ بازی دروازه تیمش را بسته نگه داشته است. از هفته پنجم تا هفته سیزدهم که در مجموع ۷۲۲ دقیقه می‌شود گلی را دریافت نکرده است. آسمیر سال گذشته و در مرحله مقدماتی لیگ اروپا ۲ بازی مقابل تیم لوزان سوئیس انجام داده است. او امسال در همین تیم بوراک در ۱۵ بازی نیم فصل اول ۷ تا گل خورده است وتوانسته در ۵ بازی متوالی دروازه‌اش را بسته نگه دارد. وی امسال هم دو بازی در مقدماتی لیگ اروپا انجام داده است که البته تیم آنها در این رقابت آنقدر ضعیف عمل کرده است که آسمیر در دو بازی ۷ تا گل خورده است!

دروازه‌بان جدید پرسپولیس در تیم ملی جوانان بوسنی سابقه ۱۰ بازی و در تیم ملی زیر ۲۱ سال ۴ تا بازی کرده است و برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده است و دو بازی ملی هم در کارنامه اش دیده می‌شود. آسمیر در بازی پلی‌آف یورو ۲۰۱۲ که در ماه نوامبر امسال برگزار شد مقابل پرتغال روی نیمکت ذخیره‌های بوسنی قرار داشت.چون که دروازه بان اول تیم ملی بوسنی در تیم استوک سیتی بازی می‌کند و گلر معروفی است.

بنا بر گزارش سایت‌های بوسنیایی رقم قرارداد او برای انتقال به پرسپولیس ۱۳۰ هزار دلار است که ۱۰۰ هزار دلار را در ابتدای امضای قرارداد و ۳۰ هزار دلار را هم در تابستان خواهد گرفت. او به صورت قرضی به ایران آمده و اگر طرفین راضی باشند شاید این قرارداد تمدید شود. آسمیر تا ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ با تیم بوراک قرارداد دارد.

در همین رابطه آسمیر در نخستین اظهار نظرش درباره آمدن به ایران در گفت‌وگو با یکی از سایت‌های بوسنیایی گفت: «همه چیز ناگهانی اتفاق افتاد.من دارم به ایران می‌روم و امیدوارم همه چیز خوب پیش برود.»

آسمیر آودوکیچ ادامه داد: «پرسپولیس از بهترین تیم‌های آسیا است، اما الان در میانه‌های جدول لیگ برتر ایران قرار دارد. آنها در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و من به خاطر این مسابقات قرار است به ایران بروم. پرسپولیسی‌ها اهداف بزرگی دارند. امیدوارم در این رقابت‌ها بتوانم کمکشان کنم.»