دیدار حساس و سرنوشت ساز دو تیم تراکتورسازی و سپاهان اصفهان از هفته بیست‌وهفتم این رقابت‌ها در شرایطی امروز و از ساعت ۱۵ در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار خواهد شد که برای تراکتورسازی به دلیل فاصله ۶ امتیازی که از باخت هفته بیست وششم در مقابل مس رقم خورد، تنها کسب ۳ امتیاز این بازی است که می‌تواند یک بار دیگر این تیم را در کورس قهرمانی نگه دارد. این بازی علاوه بر دو تیم تراکتور سازی و سپاهان برای آبی‌پوشان پایتخت نیز از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است. بازی امروز برای تراکتور حکم بازی حذفی را دارد، باخت مساوی خواهد بود با وداع با قهرمانی! و در مقابل کسب پیروزی بازگشت به جمع مدعیان جام را همراه خواهد داشت، بنابراین این تیم باید برای مدیریت این بازی بزرگ برای تمام دقایق آن برنامه‌ریزی کند.

آنچه که در گذشته برای سرخپوشان در دیدار‌های خانگی تجربه شده معمولا با استقبال زیاد تماشاگران در بازی‌های خصوصا حساس، فشار روانی زیادی بر سکونشینان حاکم می‌شود و به همین دلیل ۳۰ دقیقه اول بازی می‌تواند برای تیم میزبان تعیین‌کننده باشد و برای دورکردن این فشار و انتقال آن روی تیم حریف، ارائه فوتبال تهاجمی از همان دقایق ابتدایی ضروری به نظر می‌رسد تا با رسیدن به گل اول بازی ادامه کار برای تراکتورسازی میزبان، توام با آرامش و رسیدن به ۳ امتیاز حیاتی این دیدار بیش از پیش اطمینان‌بخش باشد. امیر قلعه نویی به‌دلیل حضور دو ساله در تیم سپاهان تقریبا هم به لحاظ تیمی هم از نظر فردی شناخت کافی از تیم دارد.

زرد پوشان اصفهانی با توجه به شرایط جدول با اندوخته نسبتا خوبی در مقابل یکی از رقیبان اصلی خود برای کسب عنوان قهرمانی قرار می‌گیرند، آنها برای این بازی استرس خاصی ندارند؛ چراکه حتی تحمل باخت و از دست دادن ۳ امتیاز این بازی نیز نمی‌تواند موقعیت این تیم را در صدر جدول با خطر جدی مواجه کند.

هر چند بازی ۶ امتیازی است و کسب پیروزی سپاهان می‌تواند عملا یکی از سه مدعی قهرمانی را از رده خارج و برای این تیم برای بلند کردن جام قهرمانی تا حدودی حاشیه امنیت ایجاد کند. بازی دو تیم عنوان حساس‌ترین بازی هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر یازدهم را به خود اختصاص داده که در این روز همه نگاه‌ها را به سوی ورزشگاه یادگار امام تبریز جلب خواهد کرد.

در آخرین بازی هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر نیز امروز پرسپولیس از ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم مس کرمان خواهد بود.