ناصر حجازی در جمع دروازه‌بانان رکورددار جهان

سایت IFFHS آخرین رده‌بندی دروازه‌بان‌های جهان که در بیشترین زمان دروازه تیم خود را بسته نگه داشتند، اعلام کرد که در این رده‌بندی رکورد جدید دروازه‌بان القادسیه کویت مورد ارزیابی قرار گرفته و باعث صعود او به رده دوم این رنکینگ شده است. به گزارش مهر، سایت فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال جهان، رده‌بندی ۴۷۲ دروازه‌بان برتر جهان که بیشترین زمان بسته نگه داشتن دروازه خود طی سال‌های ۸۹-۱۹۸۸ تا ۲۰۱۲ داشته‌اند را اعلام کرد که در این بین به رکورد جدید نواف خالد الخالدی دروازه‌بان تیم القادسیه کویت هم اشاره شده است.

دروازه‌بان تیم القادسیه از بیستم فوریه سال ۲۰۱۱ تا شانزدهم مارس سال ۲۰۱۲ (۲۶ اسفندماه سال ۹۰) دروازه تیم القادسیه را به مدت ۱۴۵۳ دقیقه بسته نگه داشت و توانست به رتبه دوم این رده‌بندی صعود کند.

همچنین در این رده‌بندی ناصر حجازی دروازه‌بان فقید تیم استقلال که از تاریخ ۲۳/۰۵/۱۹۷۵ تا ۱۲/۱۰/۱۹۷۵ به مدت ۸۳۷ دقیقه گل نخورد، در رده ۱۳۲ جهان ایستاد و احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان پیشین پرسپولیس هم که از تاریخ ۱۶/۱۱/۱۹۹۵ تا ۰۷/۰۱/۱۹۹۶ به مدت ۸۰۲ دقیقه دروازه‌اش را بسته نگه داشت، رده سوم ایران و ۱۶۴ جهان را به خود اختصاص داد. همچنین رضا قفلساز دروازه‌بان پیشین تیم پاس که از تاریخ ۲۹/۰۶/۱۹۷۳ تا ۲۱/۰۹/۱۹۷۳ به مدت ۷۵۴ دقیقه گل نخورد، در رده چهارم ایران و ۲۴۲ جهان ایستاد.

محمدرضا مهربان در دو مقطع ۰۳/۰۴/۱۹۹۷ تا ۱۸/۰۸/۱۹۹۷ به مدت ۶۸۵ دقیقه و ۲۵/۰۸/۱۹۹۲ تا ۱۷/۱۲/۱۹۹۲ به مدت ۶۷۰ دقیقه دروازه خود را بسته نگه داشت، رتبه‌های ۴۰۰ و ۴۴۹ را به خود اختصاص داده است.

در این رده‌بندی مازاروپی از تیم واسکوداگامای برزیل (از ۱۸/۰۵/ ۱۹۷۷ تا ۰۷/۰۹/۱۹۷۸) با زمان ۱۸۱۶ دقیقه در مکان نخست ایستاده است.