بازگشت «پرسپولیس»

اتمام حجت باشگاه قرمزها با شبکه سوم: استفاده از نام مجعول پیروزی را متوقف کنید

جمشید زارع از بازگشت برند «پرسپولیس» به این باشگاه خبر داد و گفت:‌ پس از تلاش‌های مثبت انجام شده کار بازگشت برند پرسپولیس به این باشگاه نهایی شد و خوشحالم که این خبر را در این جا اعلام می‌کنم و از این پس پرسپولیس با نام پرسپولیس شناخته می‌شود. پرسپولیس در همه جا به نام پرسپولیس نوشته شده، خوانده شده و شناخته می‌شود. به گزارش سایت پرسپولیس قائم‌مقام این باشگاه در پاسخ به این سوال که آیا بنا ندارید قرارداد ایمون زائد را تمدید کنید و اگر چنین تصمیمی داشتید بهتر نیست پیش از پایان فصل این کار صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: قرارداد زائد به مدت شش‌ماه بود و ما می‌خواستیم او در این مدت قابلیت‌هایش را برای تیم پرسپولیس نشان دهد. در هر صورت ما باید نظر مصطفی دنیزلی را درباره او بگیریم. تصمیم او برای ما شرط است. تمام فعالیت‌های ما دراین بخش با نظر مستقیم دنیزلی خواهد بود.

اتمام حجت با شبکه سوم: استفاده از نام مجعول پیروزی را متوقف کنید

به گزارش سایت پرسپولیس یک دعوای مدیریتی در اوایل دهه هفتاد باعث شد نام «پرسپولیس» که از بدو تاسیس تاکنون همراه این تیم مردمی بوده است، روی برگه‌های کاغذ به مالکیت افرادی خاص در بیاید. پس از آن بود که استفاده حقوقی از نام پرسپولیس برای این باشگاه ممنوع اعلام شد، اما ورد زبان مردم ، رسانه‌ها و اهالی فوتبال همواره نام پرسپولیس بوده است و هیچ گاه با نام جایگزین آن یعنی «پیروزی» احساس قرابت به وجود نیامد.در این میان و برخلاف رویه مردم یک مجموعه وجود داشت که اصرار عجیبی در به کار بردن نام «پیروزی» و حذف پرسپولیس داشت و آن هم شبکه سوم صداوسیمای جمهوری اسلامی بود! با وجود اینکه شبکه‌های دیگر سیما ازجمله شبکه خبر و برنامه‌های مستقل همچون نود و... همواره به استفاده از نام اصلی محبوب ترین تیم کشور علاقه داشتند این شبکه در خبرهای ورزشی و برنامه‌های پخش زنده خود از جمله فوتبال برتر اصرار عجیبی به جا انداختن نام پیروزی داشت.

اما در اواسط سال ۹۰ بود که دعوای باشگاه پرسپولیس در دادگاه تهران به نفع این تیم به پایان رسید و مالکیت برند پرسپولیس بار دیگر به صاحبان اصلی آن یعنی مردم و باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس بازگشت. مدت کوتاهی پس از این اتفاق شبکه سوم از رویه خود دست کشید و به کار بردن نام پرسپولیس را آغاز کرد، اما دیری نپایید که دوباره پیروزی به صفحه تلویزیون بازگشت!

اکنون و پس از گذشت حدود ۶ ماه رای دادگاه تجدید نظر در خصوص پرونده مالکیت نام پرسپولیس صادر شده و قطعا و قانونا این نام به صاحب اصلی‌اش یعنی باشگاه پرسپولیس بازگشته است و از این پس ، هرگونه استفاده از نام‌های غیر همچون پیروزی برای این باشگاه غیرقانونی است.