سرنوشت قهرمان مشخص می‌شود؟

دیدارهای هفته‌ سی و سوم لیگ برتر فوتبال در حالی امروز برگزار می‌شوند که احتمال دارد سرنوشت قهرمان فصل یازدهم در همین هفته‌ مشخص شود. طبق سال‌های گذشته دو هفته پایانی لیگ برتر به صورت همزمان برگزار می‌شود تا شائبه‌ای ایجاد نشود.هفته سی‌وسوم لیگ امروز در حالی برگزار می‌شود که در صدر جدول سپاهان بیش از تراکتورسازی و استقلال شانس قهرمانی دارد مگر آنکه در دربی اصفهان نتیجه‌ای رقم بخورد که تراکتورسازی و استقلال را امیدوار نگه دارد.در انتهای جدول هم شاهین، ملوان، راه آهن و شهرداری تبریز بیش از دیگر تیم‌ها در خطر سقوط قرار دارند، اگر چه پرسپولیس هم

هر چند اندک اما خطر سقوط را احساس می‌کند. نتایج این هفته شاید دو تیم دیگر سقوط کننده را مشخص کند. مس سرچشمه اولین تیم سقوط کرده به لیگ یک بود.

در زیر اشاره‌ای گذرا به برخی از بازی‌های این هفته شده است.

ذوب آهن ـ سپاهان

تیم فوتبال سپاهان که هم اکنون صدرنشین لیگ برتر و مدعی اول قهرمانی است این هفته‌ به مصاف همشهری‌اش یعنی ذوب‌آهن می‌رود. این دیدار علاوه بر این که مانند تمام دربی‌ها از حساسیت زیادی برخوردار است، از جنبه دیگری نیز دارای حساسیت ویژه است. سپاهان با پیروزی احتمالی برابر ذوب آهن تا حدود بسیار زیادی قهرمانی‌اش را در فصل یازدهم قطعی می‌کند و در صورت شکست احتمالی ممکن است این قهرمانی را از دست رفته ببیند.

از سوی دیگر شاگردان منصور ابراهیم‌زاده در ذوب آهن نیز که هنوز برای خود شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا متصور هستند، تمایل ندارند که با شکست برابر تیم همشهری خود این شانس را از دست بدهند، هر چند سبزپوشان اصفهان برای رسیدن به سهمیه آسیا کار بسیار سختی پیش‌رو دارند و علاوه بر نیاز به پیروزی در دو دیدار آینده خود به شکست تیم‌های صبا و نفت تهران نیز در دیدارهای آینده‌شان امیدوارند.

سپاهان هم اکنون با ۶۵ امتیاز و سه امتیاز نسبت به تیم دوم صدرنشین است و ذوب آهن نیز از ۳۲ بازی گذشته خود ۴۴ امتیاز اندوخته است و نسبت به تیم چهارم جدول یعنی صبای قم چهار امتیاز فاصله دارد.

مس سرچشمه ـ تراکتورسازی

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که هم اکنون با سه امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان صدرنشین، این تیم را در راه رسیدن به قهرمانی فصل یازدهم تعقیب می‌کند، این هفته باید در کرمان به مصاف تیم از پیش سقوط کرده مس سرچشمه برود.

هر چند این دیدار برای تراکتورسازان روی کاغذ بسیار راحت به نظر می‌رسد، اما شاگردان اصغر شرفی که پس از قطعی شدن سقوطشان به لیگ یک بدون استرس بازی می‌کنند، می‌توانند برای سرخپوشان تبریزی خطرناک باشند.

تراکتورسازی هم اکنون با ۶۲ امتیاز پا به پای سپاهان پیش می‌رود و در رتبه دوم جدول قرار دارد و مس سرچشمه تنها با ۲۲ امتیاز اولین ناکام فصل یازدهم است.

نفت آبادان ـ استقلال

تیم فوتبال استقلال تهران که تا هفته‌ گذشته یکی از سه ضلع مثلث مدعیان قهرمانی در فصل یازدهم بود، با توقف برابر شهرداری تبریز و زیاد شدن اختلاف امتیازش با تیم‌های اول و دوم جدول تا حدود زیادی شانس کسب جام قهرمانی را از دست داده است. البته آبی پوشان تهرانی همچنان روی کاغذ این امید را دارند که به قهرمانی در این فصل دست پیدا کنند، اما این امر مستلزم آن است که این تیم هر دو بازی پایانی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و سپاهان و تراکتورسازی نیز در بازی‌های پیش رویشان نتوانند امتیازی را کسب کنند.

پرسپولیس ـ راه‌آهن

تیم فوتبال پرسپولیس تهران که در فصل یازدهم لیگ برتر با نتایج شگفت‌آورش هوادارانش را متعجب کرده، این هفته‌ در حالی به مصاف راه‌آهن می‌رود که در چند هفته‌ اخیر با شکست‌های بزرگی روبه‌رو بوده است. از سوی دیگر راه‌آهن با هدایت علی دایی بسیار امیدوار است که با شکست پرسپولیس خود را از خطر سقوط به دسته پایین‌تر نجات دهد و این مساله می‌تواند بیش از هر چیز برای سرخپوشان پایتخت که در وضعیتی بحرانی به سر می‌برند، مساله ساز شود.

برنامه کامل دیدارهای هفته‌ سی و سوم

پرسپولیس ـ راه‌آهن، ورزشگاه آزادی تهران

نفت ـ داماش، ورزشگاه دستگردی تهران

ملوان ـ فولاد، ورزشگاه تختی انزلی

شهرداری تبریز ـ فجرسپاسی، یادگار امام

شاهین ـ سایپا، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

صبا ـ مس کرمان، ورزشگاه قم

مس سرچشمه ـ تراکتورسازی، ورزشگاه کرمان

ذوب آهن ـ سپاهان، ورزشگاه فولادشهر

نفت آبادان ـ استقلال، ورزشگاه تختی آبادان