ایسنا- رییس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال گفت: سه تیم اول لیگ برتر به همراه قهرمان جام حذفی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهند کرد.

عزیزا... محمدی گفت: پس از اینکه در بازدید اولیه نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران ۲۹۶ امتیاز کسب کرده بود، با جمع‌آوری مدارک آنها را دهم اردیبهشت برای AFC ارسال کردیم که در جلسه روز سه‌شنبه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص شد که در صورت اصلاح ثبت شرکت باشگاه‌ها، چهار سهمیه ایران در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا قطعی خواهد بود.

وی افزود: براین اساس تیم‌های اول، دوم و سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر به همراه قهرمان جام حذفی به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهند کرد. بنابراین تا به حال حضور تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و صباباتری در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان قطعی شده و تیم قهرمان جام حذفی هم به این سه تیم اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر سپاهان قهرمان جام حذفی شود، پس از فینال جام حذفی در مورد تیم چهارم لیگ قهرمانان آسیا تصمیم خواهیم گرفت.

محمدی ادامه داد: باشگاه‌ها باید با انجام اصلاحاتی در ثبت شرکت‌هایشان و هم‌چنین رعایت شش آیتم حقوقی AFC شرایط حضورشان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان را فراهم کنند. آنها تا پایان تیر فرصت دارند این اصلاحات را انجام دهند، در غیر این صورت نمی‌توانند در رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر شرکت کنند. وی در پاسخ به این سوال که قرار بود این هفته جلسه‌ای با مدیر شبکه سوم درباره حق پخش تلویزیونی داشته باشید، گفت: قرار بود این هفته جلسه‌ای را با پورمحمدی داشته باشیم که مسوول دفتر وی تا به حال وقتی را مشخص نکرده‌اند و ما موفق نشده‌ایم که با او درباره حق پخش تلویزیونی صحبت کنیم. رییس سازمان لیگ برتر گفت: از فصل آینده پخش تلویزیونی مسابقات بدون پرداخت حق پخش ممکن نخواهد بود.