فیلم «کاستاریکا» واقعا فیلم من است

ایسنا: نمایش فیلم «مارادونا» ساخته «امیر کاستاریکا» در بخش غیررقابتی شصت‌ویکمین جشنواره کن به‌واسطه‌ حضور این اسطوره فوتبال جهان، با استقبال چشم‌گیر منتقدان و تماشاگران همراه شد.

هفتمین روز از جشنواره فیلم کن روز سه‌شنبه در بخش غیررقابتی میزبان نمایش مستند «مارادونا» ساخته «امیر کاستاریکا» بود.

«دیه‌گو مارادونا» در نشست خبری بعد از نمایش فیلم در پاسخ به این سوال که چرا در این فیلم به مباحث سیاسی زیاد پرداخته شده است، با اشاره غیرمستقیم به

«جورج بوش» گفت: «حتی اگر شما یک فوتبالیست باشید، این حق را دارید تا درباره فردی که یک آدم‌کش است، نظرتان را بگویید. ما مجبور نیستیم که همان‌طور که آمریکایی‌ها فکر می‌کنند، فکر کنیم. ما حق آزادی بیان داریم.»

کاپیتان اسبق تیم ملی آرژانتین افزود: «اما وقتی شما چهره‌ سرشناسی می‌شوید، اجازه ندارید تا درباره آمریکا یا جورج بوش صحبت کنید و از موضوعات بسیاری دیگر نباید حرف بزنید. «کاستاریکا» احترام و شخصیتی به من داد که هر انسانی شایسته آن است.»

«مارادونا» که به‌همراه دو دخترش برای اکران این فیلم به کن آمده بود، در ادامه نشست خبری درباره اعتیادش به مواد مخدر اشاره داشت و گفت: «برای من صحبت از مواد مخدر سخت نیست. اما آن‌چه موجب امیدواری است این است که من زنده مانده‌ام تا در این‌جا بتوانم صحبت کنم. من تمام آن عادت‌های غلط را ترک کرده‌ام. اکنون زندگی متفاوتی دارم و از هر لحظه زندگی‌ام لذت می‌برم.»

«مارادونا» با انتقاد از برخی فیلم‌سازان گفت: «آنها در داستان‌هایی که از من ساخته‌اند، مرا یک نیروی شیطانی و به‌دردنخور به‌تصویر کشیده‌اند و صحبت‌های بسیار زننده‌ای درباره‌ام گفته‌اند. من به هیچ‌یک از فیلم‌های دیگری که درباره من ساخته شده علاقه‌ای ندارم، چون تاثیری بر روی آنها نداشته‌ام و با کارگردانان آنها صحبتی نکرده‌ام. اما فیلم کاستاریکا واقعا فیلمی درباره من است. فوتبالیستی که به مواد مخدر معتاد شد، اما توانست از آن خارج شود.»

فیلم «امیر کاستاریکا» زوایای مختلف زندگی مارادونا، از شاهکارهای او در مستطیل سبز و کسب جام ‌جهانی ۱۹۸۶ تا اعتیاد او به مواد مخدر و موضع‌گیری‌های ضدآمریکایی و سیاسی او را مورد بررسی قرار داده است.

پس از پایان نمایش فیلم، مارادونا و کاستاریکا در مقابل دوربین عکاسان و تماشاگران به شکل نمادین با توپ به بازی با هم پرداختند.