ایران برای صدرنشینی با امارات می‌جنگد

گروه ورزش- از ساعت ۱۹ امروز تیم ملی فوتبال ایران در آغاز دور برگشت از رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۰ در ورزشگاه بزرگ آزادی به مصاف تیم ملی امارات می‌رود.

این دیدار اولین دیدار رسمی است که علی دایی در ورزشگاه آزادی به هدایت تیم ملی می‌پردازد. تیم ملی در روزهای اخیر تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته و به نظر می‌رسد با بخشیده شدن علی‌کریمی حواشی اطراف این تیم نیز از بین رفته باشد.

علی دایی که نشان داده به سیستم بازی چهارخط علاقه بسیاری دارد تیم ملی را با آرایش ۱-۳-۲-۴ به زمین می‌فرستد. با توجه به بازی‌های دوستانه و تمرینی تیم ملی به نظر می‌رسد مهدی رحمتی، هادی عقیلی، جلال حسینی، ستار زارع، مجید غلام‌نژاد، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، علیرضا واحدی‌نیکبخت، حسین کعبی، رضا عنایتی و مجتبی جباری یازده نفر اصلی تیم ملی را تشکیل خواهند داد. در آن سوی میدان نیز امارات به رهبری برونو متسو برای کسب هر سه امتیاز به مصاف ایران خواهد آمد. تیم ملی کشورمان به کسب هر ۳ امتیاز این دیدار نیاز مبرمی دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از تمرین عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت بازیکنان بسیار خوب و ایده‌آل است و بدون هرگونه مصدوم و محروم به تمرینات ادامه می‌دهیم.

وی در مورد تغییر ساعت بازی با امارات گفت: این خواسته کادر فنی بود و تغییر ساعت بازی هم به نفع تیم ملی امارات و هم به نفع بازیکنان ما است. علی دایی تیم ملی امارات را تیمی منسجم دانست و افزود: این تیم قطعا با قدرت در مقابل ما ظاهر خواهد شد و برد آنها در این بازی، حکم صعودشان به مرحله بعد خواهد بود. بازی برگشت دو تیم نیز روز شنبه آینده در ابوظبی برگزار خواهد شد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در گزارشی نوشت: تیم دایی در خانه میزبان صدرنشین گروه است و آنها امید دارند با رسیدن به نخستین برد به صدر صعود کنند.

تیم ایران یکشنبه گذشته با نتیجه سه بر دو زامبیا را در دیداری دوستانه شکست داد. گرچه امارات در هیچ یک از هفت بازی قبلی موفق به برد مقابل ایران نشده و نتوانسته حتی گلی هم به ثمر برساند؛ اما آنها علاقه‌مندند که در شصتمین بازی مقدماتی‌شان در جام جهانی به نتیجه مثبتی برسند.