خیلی زود باز می‌گردم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین گفت‌وگویش پیش از ترک تهران گفت: امیدوارم بسیار زود به ایران بازگردم.

افشین قطبی که ساعت ۵ بامداد روز یک‌شنبه، تهران را به مقصد امارات ترک کرد، اظهارکرد: تصور می‌کنم روزی که به ایران آمدم لحظه بسیار احساسی بود و اکنون که ایران را ترک می‌کنم، بسیار تلاش می‌کنم تا جلوی اشک‌هایم را بگیرم؛ اما با ایران خداحافظی نمی‌کنم و اطمینان دارم که رفتنم کوتاه است. چرا که ایران کشور من است و در این مدت مردم ایران عشق و احساس خود را به من دادند و من آنها را بسیار زیاد دوست دارم.

وی ادامه داد: از شادی مردم و تلاش بسیار خوب مدیریت و بازیکنان باشگاه بسیار خوشحالم و از اینکه توانستم حرکات مثبت و انرژی مثبتی در فوتبال ایران به وجود بیاورم، بسیار شاد هستم. در هر صورت هواداران پرسپولیس تا آخرین لحظه یار و یاور ما بودند.

افشین قطبی با وجود جدایی از باشگاه پرسپولیس تهران عنوان کرد: صد درصد به ایران باز خواهم گشت و اطمینان داشته باشید که در ایران تنها باشگاهی که حاضر به کار با آن هستم، پرسپولیس است. هر بازیکن و یا مربی با یک بار حضور در پرسپولیس برای همیشه پرسپولیسی می‌شود.

وی افزود: هیچ روز تلخی در پرسپولیس نداشتم و تمامی روزهای من شیرین بود؛ چرا که تمامی شادی‌های من در کنار مردم ایران بود و تصور می‌کنم نتیجه‌ای که به دست آمد نیز در کنار لطف این هواداران بود.

وی درباره جانشینش در پرسپولیس نیز گفت: حمید استیلی کاپیتان و بازیکن خوب پرسپولیس بوده و انگیزه‌های مثبت بسیاری دارد. تصور می‌کنم او فردی با تجربه و با کیفیت برای سرمربی‌گری پرسپولیس است. البته گزینه‌های دیگری نیز بوده‌اند که آنها را به باشگاه اعلام کرده‌ام.

قطبی تصریح کرد: امیدوارم پرسپولیس همواره موفق باشد و بی‌تردید چنین خواهد بود. چرا که بهترین هواداران دنیا پشتیبان این تیم خواهند بود و خواهند توانست قهرمان آسیا شوند. من تمامی هواداران پرسپولیس و مردم ایران را دوست دارم و آنها در این مدت به من بسیار محبت داشتند.

از سوی دیگر مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: تلاش بسیاری کردیم تا افشین قطبی را در پرسپولیس نگه داریم اما، او تصمیمش را برای رفتن گرفته بود.

حبیب کاشانی اظهار کرد: ما تلاش بسیاری انجام دادیم تا قطبی برای ماندن در پرسپولیس قانع شود و بتوانیم از توانایی‌هایش استفاده کنیم اما، با این حال قطبی نیز یک مربی حرفه‌ای است و در حال حاضر تشخیص او این بوده است که در جای دیگری کار کند.

وی ادامه داد: ما برای آوردن قطبی به ایران تلاش بسیار زیادی انجام دادیم و به خاطر تمام این سختی‌هایی که کشیدیم، دوست نداشتیم قطبی را به آسانی از دست بدهیم، اما متاسفانه شرایط با ما یار نشد و قطبی تصمیم گرفت ایران را ترک کند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: ایرانی‌های بسیاری در اقصا نقاط دنیا حضور دارند که با توانایی‌های بسیار خود می‌توانند به کشور کمک کنند. همواره نمی‌توان مربیان خارجی را برتر دانست و افشین قطبی نیز از جمله افراد ایرانی بود که از خارج از کشور آمد و به فوتبال ما کمک بسیاری کرد. ادبیات گفتاری و رفتاری قطبی الگوی بسیار خوبی را به جامعه ورزشی ما معرفی کرد.

کاشانی درباره دلیل به بن بست رسیدن در مذاکره با افشین قطبی نیز گفت: من بن‌بستی احساس نکردم. در هر صورت در فوتبال حرفه‌ای بسیار طبیعی است که کادرفنی و یا بازیکنان تغییر کنند. افشین قطبی نیز قصد داشت تا تغییرات بسیاری در تیم انجام دهد. او معتقد بود که کادر فنی و همچنین بسیاری از بازیکنان تغییر کنند که من تمامی این درخواست‌ها را پذیرفتم و به قطبی اختیار تام دادم، با این حال از آنجا که باید برای ادامه فعالیت قطبی افراد زیادی از مجموعه ما خارج می‌شدند خود قطبی اعلام کرد که دلش نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد و خود را از پرسپولیس کنار می‌کشد.

حبیب کاشانی درباره جانشین افشین قطبی نیز گفت: قطبی در مصاحبه‌هایش جایگزین مورد علاقه خود را به ما معرفی کرده است. در هر صورت ما گزینه‌های داخلی و خارجی مختلفی داریم که در میان گزینه‌های داخلی ما شانس حمید استیلی از همه بیشتر است، البته محمد خاکپور و یک گزینه داخلی دیگر نیز وجود دارد. همچنین چهار گزینه خارجی نیز مطرح شده، اما تاکنون نظر باشگاه پرسپولیس استفاده از مربی ایرانی بوده است که با این شرایط می‌توان بیشترین شانس را به حمید استیلی داد.

مدیرعامل گفت: طی ده ماه گذشته حمایت کاملی از سرمربی تیم انجام داده‌ایم و این کار وظیفه ما بوده است و اکنون بسیار خوشحالیم که قطبی با سلامتی ایران را ترک می‌کند و امیدواریم در هر کجا که مشغول به کار می‌شود، موفق و پیروز باشد.