اظهارات امام در ورزش براساس معنویات است

محمد پنجعلی

امام خمینی(ره) شخصیت بی‌نظیری داشت که در هیچ داستانی نیز نمی‌توان چنین قهرمانی را یافت. در تمام دوران زندگی‌ام، با چنین شخصیتی برخورد نداشتم. امام، انسان شجاعی بود که در بدترین شرایط درست‌ترین کار را می‌کرد و مقابل ابرقدرت‌های جهان می‌ایستاد. صداقت ایشان با مردم، دلسوزی برای طبقه مستضعف جامعه از خصوصیاتی بود که شخصیت امام را برجسته می‌کرد. از طرفی اتکال و اتکا به خداوند و اینکه هر کاری را جز برای رضای او انجام نمی‌داد از خیره‌کننده‌ترین ابعاد شخصیتی امام بود.

با مطالعه کتاب جهاد اکبر امام (ره) متوجه شدم که ایشان از سال‌های پیش، تدارک ایجاد حکومت اسلامی را برای ایران دیده بودند. در این راستا، با وجود گذراندن شرایط سخت از جمله تبعید، صبر و حوصله پیشه کردند و در نهایت به هدف خود رسیدند.

چکیده اظهارات امام در ورزش براساس معنویات است و ایشان سرلوحه کار ورزشکاران را اخلاق و منشا موفقیت را منش پهلوانی می‌دانستند. ما باید الگوهای سالم به جامعه ورزش معرفی کنیم و به آنها به معنای واقعی بها دهیم. متاسفانه تصاویری از برخی ورزشکاران چاپ می‌کنیم در حالی که خودمان می‌دانیم برازنده این توجه نیستند. معتقدم در این راستا، صدا و سیما و مطبوعات باید خط مشی خود را تعریف کنند تا الگوهای با ارزش مطرح شوند.

بخشی از سخنان کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال در گفت و گو با ایسنا.