کشتن لهستان با اسلحه لهستانی

خبرگزاری مهر- پرافتخارترین تیم فوتبال قاره اروپا یکشنبه شب با برتری ۲ برصفر مقابل لهستان، خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی فتح جام قهرمانی یورو ۲۰۰۸ نشان داد.

آلمان که پیش از این سه بار موفق به فتح رقابت‌های جام ملت‌های اروپا شده است، یکشنبه شب در چارچوب دیداری از گروه B مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال یورو ۲۰۰۸ در ورزشگاه «وورثرسی» شهر کلاگنفورت با گل‌های بازیکن لهستانی خود، تیم ملی فوتبال لهستان را شکست داد.

لوکاس پودولسکی دو بار در دقایق ۲۰ و ۷۲ موفق شد دروازه لهستان را باز کند، تا آلمان گام نخست را در رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ محکم بردارد و نشان دهد آماده است تا پس از ۱۲ سال، بار دیگر جام قهرمانی این رقابت‌ها را به خانه ببرد. بهترین بازیکن جوان جام جهانی ۲۰۰۶ که نقش به سزایی در پیروزی تیم ملی فوتبال آلمان داشت در پایان بازی مقابل لهستان به عنوان برترین بازیکن میدان نیز انتخاب شد. تیم فوتبال اتریش هم یکشنبه شب با یک گل مقابل کرواسی در ورزشگاه ارنست‌هاپل شهر وین شکست خورد تا همان راهی را برود که سوئیس پیش از این در دیدار با جمهوری چک رفته بود. تیم فوتبال کرواسی در دقیقه ۴ این دیدار از روی نقطه پنالتی توسط لوکا مودریچ به گل رسید و بازی را تا پایان اداره کرد تا در نخستین روز مسابقات گروه B به سه امتیاز ارزشمند دست پیدا کند.

اسلاون بیلیچ، سرمربی کرواسی، پس از پایان دیدار، گفت: گل زود هنگام کمک زیادی به ما کرد. ما نیمه نخست را بی عیب و نقص اداره کردیم، اما در نیمه دوم به اتریشی‌ها این فرصت را دادیم که شوت‌های زیادی را روانه دروازه ما کنند. در مورد مودریچ هم باید بگویم که فقط کاکا از این بازیکن برتر است.استیپه پلیتکاسا دروازه‌بان کرواسی در پایان این دیدار به عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد.