اسپانیا و سوئد با پیروزی آغاز کردند

گروه ورزش- تیم فوتبال اسپانیا سه‌شنبه شب با برتری ۴ بر یک مقابل روسیه پرگل‌ترین پیروزی رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ را از آن خود کرد.

تیم فوتبال اسپانیا در گروه D رقابت‌های یورو۲۰۰۸ در ورزشگاه «تیوولی نیو» شهر اینسبروگ اتریش با نتیجه ۴ بر یک مقابل روسیه به برتری رسید.

اسپانیا اولین و آخرین بار در سال ۱۹۶۴ به عنوان قهرمانی رقابت‌های جام‌ملت‌های اروپا دست پیدا کرده و پیروزی پرگل این تیم مقابل روسیه، قرمزپوشان را پس از ۴۴سال در صف مدعیان قهرمانی جام سیزدهم قرار داد.

برای اسپانیا در این دیدار، دیوید ویا که در پایان مسابقه از سوی برگزارکنندگان به عنوان برترین بازیکن میدان هم انتخاب شد، سه بار در دقایق ۲۰، ۴۴ و ۷۵ گلزنی کرد. سسک فابرگاس هم در دقیقه ۹۰ چهارمین گل اسپانیا را به ثمر رساند. تک‌گل روسیه در دقیقه ۸۶ توسط پاولیچنکو به ثمر رسید.

گاس هیدینگ، مربی هلندی روسیه که به کسب نتایج باورنکردنی شهره است، این بار باید دست به کار بزرگ دیگری بزند و روسیه را به جمع ۸تیم برتر این رقابت‌ها برساند. اسپانیا با این پیروزی بالاتر از سوئد در صدر جدول رده‌بندی گروه D قرار گرفت و تیم‌های یونان و روسیه هم در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

در بازی دیگر گروه D که سه‌شنبه شب برگزار شد، تیم‌ملی سوئد موفق شد قهرمان دوره قبل این بازی‌ها را شکست دهد.

تیم‌ملی سوئد در نخستین دیدار خود از این رقابت‌ها با دو گل مقابل یونان به پیروزی رسید. تیم فوتبال سوئد در ورزشگاه «والس سیزنهایم» شهر سالزبورگ اتریش، موفق شد با دو گل زلاتان ابراهیموویچ (۶۷) و پترهانسون (۷۲) تیم یونان، قهرمان دوره قبلی این رقابت‌ها را در هم بکوبد.

زلاتان ابراهیموویچ در پایان این دیدار از سوی برگزارکنندگان به عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد.

اتوریها گل، سرمربی تیم فوتبال یونان، در پایان این دیدار با دفاع از عملکرد دفاعی تیمش، گفت: ما پیش از آنکه گل بزنیم می‌بایست دفاع می‌کردیم. ما عناصر تهاجمی مانند تیم آلمان در اختیار نداریم و اگر شیوه‌ای غیر از این را برمی‌گزیدیم، در همان نیمه نخست با ۵گل از سوئد عقب می‌افتادیم.