کاشانی: عدالت در ورزش ایران رعایت نمی‌شود

حبیب کاشانی یکشنبه شب در حاشیه دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کویت به نکاتی درباره مسائل اخیر باشگاه پرسپولیس اشاره کرد. مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس تهران در مورد اعضای جدید هیات مدیره این باشگاه گفت : رییس سازمان تربیت بدنی حتما افراد اصلحی را برای این هیات مدیره انتخاب کرده است. امیدوارم این افراد بتوانند شرایط را برای موفقیت باشگاه پرسپولیس در آینده مهیا کنند.

مصطفوی ۱۸- ۱۷ سال است که در مدیریت ورزش و به خصوص فوتبال حضور دارد. بدون شک تجربیات مدیرعامل جدید می‌تواند به پرسپولیس کمک کند تا این تیم به روند موفقیت‌های خود ادامه دهد.

وی در مورد دلایل استعفای خود از مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس تهران افزود: نشست اعضای هیات مدیره این باشگاه سه روز بعد از قهرمانی این تیم در لیگ برتر با حضور رییس سازمان تربیت بدنی انجام شد.

قرار بود در این نشست، جشن قهرمانی تیم پرسپولیس و برنامه یک سال آینده باشگاه تدوین شود؛ اما اعضا در نهایت به جمع بندی نهایی نرسیدند.

در این نشست من درخصوص تخصیص بودجه به باشگاه اعتراض داشتم زیرا مدارکی در باشگاه موجود است که سازمان تربیت بدنی در سال‌های گذشته سه میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان به باشگاه کمک مالی کرده است، اما با توجه به مشکلات فراوان مالی، تنها ۶۷۵میلیون تومان در فصل گذشته لیگ برتر به این باشگاه اختصاص داده شده بود و همین امر سبب کناره‌گیری‌ام شد.

البته پس از پایان این جلسه رییس سازمان تربیت بدنی ۴۰۰میلیون تومان دیگر به باشگاه پرسپولیس کمک کرد اما این مبالغ برای رفع مشکلات مالی این باشگاه کافی نیست.

هیات مدیره رکورد تاریخ باشگاه پرسپولیس را شکست

کاشانی خاطرنشان کرد: بر اساس اسناد و مدارکی که در باشگاه پرسپولیس موجود است، هشت بار تقاضای برگزاری نشست هیات مدیره باشگاه را امضا کردم اما این تقاضاها بی نتیجه ماند.

این در حالی است که هیات مدیره هفته گذشته برای نخستین بار در تاریخ باشگاه، سه جلسه را بدون اطلاع و حضور مدیرعامل برگزار کرد که این امر جای بسی شگفتی است !

مسائل سیاسی نقشی در جدایی ام از باشگاه نداشت

وی با بیان اینکه هیچ گاه یک فرد سیاسی نبوده و این گونه مسائل دخالتی در جدایی‌اش از باشگاه پرسپولیس نداشته است، افزود: پس از سال‌ها معلمی در شورای شهر تهران مشغول به کار شدم و تنها به دلیل علاقه به فوتبال و باشگاه پرسپولیس به ورزش روی آوردم.

واقعیت این است که هیچگاه تصور نمی‌کردم که در نخستین سال حضورم تیم پرسپولیس به مقام قهرمانی لیگ برتر دست یابد اما تلاش بازیکنان و کادر فنی، حمایت تماشاگران، توجهات الهی و اهل بیت (ع) باعث شد تا به این مهم دست یابیم.

آخرین مسائل حقوقی باشگاه پرسپولیس را روز شنبه در شش صفحه به مهندس علی آبادی ارسال کردم و آمادگی ارائه هر گونه توضیحات در خصوص این مسائل به رییس مجمع و مدیرعامل جدید باشگاه را دارم.

کاشانی ارائه آخرین اقدامات در خصوص شرکت آلفا، آری‌هان هلندی، نوری حسن و کسر شش امتیاز تیم فوتبال پرسپولیس را از مهم‌ترین مسائل حقوقی این باشگاه اعلام کرد.

کاشانی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایران بر خلاف سایر کشورها، تیم‌ها انگیزه‌ای برای قهرمانی در رقابت‌ها ندارند. در کشورهای اروپایی، درآمدهای زیادی پس از کسب عنوان قهرمانی تیم‌ها، عاید آنان می‌شود، اما در ایران چنین مسائلی وجود ندارد. به طوری که هیچ جایزه‌ای برای تیم قهرمان لیگ برتر در نظر گرفته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تیم پرسپولیس ۱۷ بازی در لیگ برتر را در ورزشگاه آزادی تهران برگزار کرد، اظهار داشت: تنها ۱۵میلیون تومان به این باشگاه تعلق گرفت که این مبلغ بسیار بحث‌برانگیز است.

این در حالی است که قهرمانی تیم پرسپولیس در لیگ برتر باعث شده است تا بازیکنان برای تمدید قرارداد و حضور در پرسپولیس، خواهان دریافت مبالغ زیادی باشند.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس تهران با بیان اینکه براساس قانون بودجه باید یک درصد بودجه تمام دستگاه‌های دولتی به ورزش اختصاص یابد، گفت: باید سالانه ۱۷۰۰میلیارد تومان در ورزش هزینه شود؛ اما سهم ورزش کشور تنها ۱۰درصد این بودجه است.

وی با اشاره به اینکه عدالت در بودجه ورزش کشور رعایت نمی‌شود، اظهار داشت: در صورتی که تمامی این بودجه در اختیار دست‌اندرکاران ورزش قرار گیرد، می توان به تعالی و رشد ورزش کشور امیدوار شد.

کاشانی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را راهکاری اصولی برای خصوص‌سازی باشگاه‌های دولتی اعلام کرد و گفت: دولت می‌تواند همانند کشورهای همسایه (ترکیه و کشورهای عربی ) به باشگاه‌ها وام دهد تا آنان بتوانند هر چه سریع‌تر راه‌های خصوصی‌سازی را طی کنند. وی با بیان اینکه در یکی از بندهای قرارداد باشگاه پرسپولیس با شرکت آلفا آمده است که در صورت صلاحدید وزارت امور خارجه امکان فسخ این قرارداد وجود دارد، اظهار داشت: تصور می‌کنم که پرسپولیس در این خصوص متضرر نشود، اما احتمال وارد شدن خسارت مالی به باشگاه استقلال تهران در صورت فسخ این قرارداد وجود دارد.