اولین برد خانگی ایران با دایی

گروه ورزش- تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی برابر تیم ملی کویت به عنوان تیم صدرنشین گروه پنجم به مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی صعود کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله سوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ با نتیجه دو بر صفر و با گل‌های نکونام و رضایی برابر تیم ملی کویت پیروز شد تا با دوازده امتیاز به عنوان تیم صدرنشین از گروه پنجم به مرحله نهایی این رقابت‌ها صعود کند.

در دقایق نخست این دیدار دو تیم بازی برابری را انجام دادند، با این حال تیم ایران با انجام نمایشی بهتر از همان ابتدا برتری خود را به تیم ملی کویت ثابت کرد. استفاده از سیستم ۱-۳-۲-۴ و هماهنگی بازیکنان تیم ملی در مقایسه با بازی‌های گذشته نکات جالبی بود که در این بازی خودنمایی می‌کرد.

پس از گذشت ۱۵ دقیقه از بازی، تیم ایران برتری کاملی را در میانه میدان به لطف بازی خوب جواد نکونام به دست آورد. بازیکنان تیم ایران که تلاش‌هایشان برای عبور از عمق دفاع کویت بی‌نتیجه مانده بودند در این دقایق به زدن شوت از راه دور پرداختند که در یکی از این صحنه‌ها شوت زیبای کاپیتان نکونام که از پشت محوطه هجده قدم زده شد وارد دروازه الخالدی دروازه‌بان تیم ملی کویت شد.

پس از این گل بازیکنان ایران برای دقایقی عقب کشیدند، اما ضعف کویت به ویژه در میانه میدان مشهود بود و تیم میهمان نتوانست تا پایان نیمه اول گل تساوی را وارد دروازه ایران کند. با شروع نیمه دوم انتظار می‌رفت که با انجام تغییراتی در ترکیب تیم کویت، این تیم حملات بیشتری را در مقایسه با نیمه دوم روی دروازه ایران تدارک ببیند، اما در این نیمه هم بازیکنان ایران برتر از حریف نشان دادند. حضور بازیکنانی همچون خلعتبری و غلام‌نژاد این امیدواری را ایجاد کرد که تیم ایران در این نیمه، بازی تهاجمی‌تری را به نمایش بگذارد، اما گویا برای بازیکنان ایران پیروزی با حداقل گل در تهران کافی بود. با وجود این، در دقایق باقی‌مانده از نیمه دوم هم خطر آنچنانی روی دروازه دو تیم ایجاد نشد تا اینکه در دقیقه سوم وقت اضافی غلامرضا رضایی با استفاده از اشتباه مدافع کویت دومین گل ایران را به ثمر رساند. این اولین پیروزی ایران در این مرحله بود که در تهران کسب شد. سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از این بازی گفت: به موفقیت تیم ایران در مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی امیدوارم. علی دایی پس از برتری دو بر صفر تیم ملی ایران برابر کویت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازی بسیار خوبی بود و بازیکنان ما توانستند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. سرمربی تیم ملی ایران درباره دور چهارم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ اظهار کرد: بی تردید بازی‌های مرحله بعدی دشوارتر خواهد بود و ما با حریفانی قدرتمندتر از تیم‌هایی که در این گروه با آنها روبه رو شدیم بازی خواهیم کرد. با این حال من به موفقیت در آن مرحله نیز امیدوارم، چرا که ما در این مرحله و در دور رفت تنها سه امتیاز کسب کردیم، اما در بازی‌های برگشت از تمامی بازی‌ها امتیازهای کامل گرفتیم. در هر صورت ما از همین فردا برنامه‌ریزی برای مرحله بعدی را آغاز می‌کنیم.