«دل پیه رو»‌در فکر خداحافظی

گروه ورزش- بعد از حذف تیم ملی فوتبال ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸، «آلساندرو دل پیه رو» تصدیق کرد که به خداحافظی از فوتبال ملی فکر می کند.

«لاجوردی پوشان» تیم اسپانیا را تا پایان ۱۲۰ دقیقه وقت قانونی و اضافه متوقف کردند، اما نتوانستند در ضربات پنالتی حریف بازیکنان «لوییز آراگونز»‌شوند و نتیجه را ۴-۲ واگذار کردند.

دل پیه رو که قرار بود پنجمین پنالتی را بزند، اعتراف کرد طعم شکست بسیار تلخ است:‌«فرقی ‌نمی‌کند در چند رقابت مهم بازی کرده باشید، همه شکست‌ها به یک اندازه تلخ و غم انگیز هستند.»

به اعتقاد وی «پنالتی مثل بخت آزمایی است و مشکل بزرگش هم همین است. ما دو سال قبل در پنالتی بردیم و این بار مغلوب شدیم، بنابراین نباید ده روسی یا «دی ناتاله» را مقصر بدانیم.» دل پیه‌رو گفت: «الان وقت مناسبی برای بررسی نقاط ضعف و قوت مسابقات نیست. تنها چیزی که مهم است، نتیجه است و بس.» تا همین مرحله از رقابت‌های یورو ۲۰۰۸، شماری از مدعیان و ستاره‌های بزرگ فوتبال اعلام بازنشستگی کرده‌اند که شروع آن با خداحافظی «کلود ماکلله» و «لیلیان تورام» فرانسوی بود و «ادوین فان درسار» دروازه بان هلند هم که پیش از مسابقات گفته بود قصد کناره گیری دارد. دل پیه رو، بازیکن ۳۳ ساله،‌ در ادامه همین روند گفته است که ‌نمی‌تواند تا جام جهانی ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی دوام بیاورد:« راه زیادی تا جام جهانی مانده. من هنوز اشتیاق و انگیزه بالایی برای بازی در تیم ایتالیا دارم، اما باید ببینم در دو فصل آینده اوضاع چطور خواهد بود.»