نشان ویژه جام جهانی یادآوری هر روزه این قهرمانی

گروه ورزش - رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) بعد از اعطای نشان ویژه قهرمان جام جهانی به تیم ملی فوتبال ایتالیا گفت: این نشان راهی برای یادآوری هر روزه داشتن عنوان قهرمانی جهان است.

به گزارش سایت فیفا، تیم ملی فوتبال ایتالیا بعد از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۶اولین تیمی‌است که این نشان را دریافت می‌کند و تا جام جهانی آینده آن را به همراه خواهد داشت. نشان قهرمانی در جام جهانی که روی پیراهن اعضای تیم چسبانده می‌شود، از این به بعد به قهرمان هر دوره داده می‌شود. سپ بلاتر با حضور در جلسه تمرینی تیم ملی فوتبال ایتالیا ضمن تبریک به آنها اظهار داشت: این نشان، علامت احترام به تیم قهرمان جهان است. مارچلو لیپی سرمربی تیم ملی ایتالیا در این مراسم گفت: ایتالیا مفتخر است که به عنوان اولین تیم در تاریخ جام جهانی، نشان جدید فیفا را دریافت می‌کند. این افتخار بزرگی برای فوتبال ایتالیا است. جیانلوییجی بوفون دروازه بان و کاپیتان ایتالیا نیز تصدیق کرد: ما قهرمان جهان هستیم اما می‌خواهیم لذت داشتن نشان ویژه فیفا را با تمامی‌هواداران خود که در جریان مسابقات جام جهانی آلمان از ما حمایت کردند، تقسیم کنیم.

نشان ویژه قهرمان جام جهانی در دو طرح متفاوت - سفید در زمینه طلایی و طلایی در زمینه سفید - طراحی شده و جام قهرمانی در این مسابقات نیز که زاییده افکار سیلویو گازانیگا مجسمه ساز ایتالیایی در سال ۱۹۷۴بود، روی آن گلدوزی شده است.

تیم ملی فوتبال ایتالیا برای اولین بار روز ۱۶شهریور در دیدار مقابل قبرس در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰با این نشان به میدان می‌رود.

پیش از این نیز نشان مشابهی برای قهرمان جام باشگاه‌های جهان در نظر گرفته شده بود که برای اولین بار در فوریه ۲۰۰۸به تیم آث میلان به خاطر قهرمانی در مسابقات ۲۰۰۷داده شد.