لایحه دوفوریتی دوپینگ در مجلس شورای اسلامی

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تربیت‌بدنی،‌به دنبال ارائه لایحه‌ای دوفوریتی برای تکمیل عضویت ایران در آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ است.

ایران پیش از این در آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ (وادا) عضویت داشته، ولی پس از آنکه لوایحی جدید تحت‌عنوان یونسکو، متمم قوانین وادا شد کشورهای عضو برای پایداری عضویت خود در این سازمان بین‌المللی باید این متمم‌ها را نیز بپذیرند که در این راستا سازمان ورزش ایران نیز برای تایید عضویتش در این آژانس باید قوانین را که پیش از این در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی تحویل داده شده به تصویب برساند.

سازمان تربیت‌بدنی برای تسریع در تصویب این لوایح به دنبال دو فوریتی کردن طرح الحاق دوپینگ ایران به وادا در مجلس شورای اسلامی است.عبدالرضا ساور، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تربیت‌بدنی دراین باره گفت: برای الحاق ایران به بحث دوپینگ، لایحه‌ای به دولت دادیم که برای تصویب به مجلس ارائه شده است ولی به دلیل اضطرار آن به دنبال دوفوریتی کردن این لایحه هستیم تا به این وسیله یکی از موضوعات وادا محقق شد.ساور گفت: یک سال و نیم است که کار تحقیقاتی و کارشناسی در این زمینه را آغاز کردیم و امیدواریم در مدت کوتاهی به تصویب برسد.وی از تاسیس دیوان حکمیت ورزش خبر داد و تصریح کرد:‌ در تلاش هستیم دیوان حکمیت را تاسیس کنیم و از طریق سازمان‌های مردم نهاد، برخی از حقوق ورزشکاران و مربیان محقق شود.معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تربیت‌بدنی درباره برنامه‌های فرهنگ سازمان تربیت‌ بدنی خاطرنشان کرد: کلیه فدراسیون ها باید منشور فرهنگی را تصویب کنند. ارائه منشور اخلاقی فوتبال، کار پسندیده‌ای است؛ چراکه رجوع به اخلاقیات از اهمیت بسیاری برخوردار است. با همکاری فدراسیون‌ها، این بحث را کارشناسی می‌کنیم تا تدوین شود.