گروه ورزش - پس از ناکامی بزرگ کاروان ورزشی ایران در المپیک پکن و توضیحات بعضا غیرقابل قبول (به‌ زعم کارشناسان رشته‌های مختلف ورزشی) مسوولان تربیت‌بدنی و کمیته ملی المپیک، به نظر می‌رسد در این روزها و... پس از نتایج کسب شده در این رویداد بزرگ ورزشی انتقادها به خصوص از فدراسیون کشتی که انتظار بیشتری از آن برای کسب مدال می‌رفت، بیشتر شده است.جواد رفوگر، دبیر سابق فدراسیون کشتی که یکی از دلایل بزرگ این ناکامی را مدیریت پراشتباه این فدراسیون می‌داند درخصوص ناکامی‌های کشتی در المپیک گفت: کشتی با مدیریت محمدرضا یزدانی خرم در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن بدترین نتایج را کسب کرد به همین دلیل مدیریت فعلی کشتی بهتر است با یک عذرخواهی به مردم، هرچه زودتر از سمت خود استعفا دهد.وی ادامه داد:‌ هر زمانی‌که کشتی ایران در بازی‌های آسیایی یا بازی‌های المپیک نتایج مناسبی کسب نمی‌کرد، بلافاصله سازمان تربیت بدنی رییس فدراسیون کشتی را عوض می‌کرد.

اما من در عجب هستم که با این نتایج ضعیفی که تاکنون در تاریخ کشتی ایران در بازی‌های المپیک به دست آمده این مدیریت از سوی سازمان تربیت بدنی چرا تغییر نمی‌کند؟رییس فدراسیون کشتی در سال‌های گذشته ادامه داد: مسوولان سازمان تربیت بدنی به دنبال چه هستند؟ آیا باید منتظر ماند تا کشتی از حضور در بازی‌‌های المپیک محروم شود و آن‌گاه تغییراتی را در ارکان مدیریتی آن به وجود بیاورند؟رفوگر اضافه کرد: برای موفقیت کشتی نیاز به جوان‌گرایی است. باید از نیروهای جوان و متخصص در تمام ارکان اجرایی و فنی کشتی استفاده شود. با کمی تعمق به روسای کمیته‌های مختلف فدراسیون کشتی به این باور می‌رسیم که افراد ناکارآمد در راس این کمیته‌ها قرار گرفته‌اند.وی در ادامه گفت: افرادی که در کمیته داوران فدراسیون کشتی هستند، همگی پا به سن گذاشتند و برای این کار سالخورده هستند. وی با اشاره به آینده کشتی گفت: کشتی با مدیریت فعلی آینده روشنی را پیش‌رو ندارد و از افرادی که اهل کشتی هستند بایستی در مدیریت کشتی استفاده شود.رفوگر تصریح کرد: زمانی که رییس فدراسیون کشتی بر علم روز جهان آشنایی نداشته باشد، چگونه می‌تواند بر زیر مجموعه پیچیده خودش نظارت کند؟

وی در پایان گفت: کشتی باید به سمت و سوی علمی شدن گام بردارد و از افرادی که دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی هستند در امور مدیریتی کشتی استفاده شود.پیشتر نیز علیرضا حیدری قهرمان المپیک و مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان نیز طی انتقاداتی که به یزدانی خرم داشت، گفته بود: یزدانی خرم از قهرمانان استفاده ابزاری کرد و در واقع آنها را وسیله‌ای برای استعفای دیگری قرار داد.

حیدری در این خصوص گفته بود: یزدانی خرم مدیرخوبی بوده است، اما در فدراسیون والیبال. برخورد اهالی کشتی با فدراسیون نشان داده که او هیچ مقبولیتی در جامعه کشتی ندارد و این مساله می‌تواند برای ورزش اول ایران نگران کننده باشد.