به این تیم امیدواریم

امیر حاج رضایی

کسب نتیجه تساوی در زمین حریف، نتیجه خوبی است. من به این تیم جوان که در حال پوست‌اندازی است، بسیار امیدوارم.

دو نیمه بازی یک مقدار متفاوت بود. عربستان در نیمه نخست، نسبت به ایران برتری داشت و به این دلیل به گل رسید. طراحی تیم عربستان آشکار بود. آنها در گروه‌های متشکل از سه یا چهار نفر حملات را آغاز و سپس بازی را بین یازده بازیکن زمین پخش می‌کردند.

آنها تلاش می‌کردند بازی را به فضای خالی پشت مدافعان ما بکشند. فواصل خطوط ما زیاد بود. خطوط ما در عرض نیز فاصله داشت و اجازه نفوذ راحت‌تر را به تیم عربستان می‌داد. هاشمیان در نیمه نخست بازی، در زمین حریف تنها بود و در مقابل تیم عربستان به دلیل برتری عددی مقابل دروازه خودی، حملات ما را خنثی می‌کرد.

در بین دو نیمه تغییراتی از سوی کادر فنی صورت گرفت. معایب دیده شده و خوشبختانه تا حدودی رفع شد. در نیمه دوم بازی، تیم ایران با فشار آوردن زیاد، سازمان دفاعی عربستان را دچار اختلال کرد و سرانجام به گل رسید. اگر بازی پرفشار از همان ابتدا در دستور کار قرار می‌گرفت، سازمان دفاعی عربستان دچار ریزش می‌شد.

در صحنه گل پرتعداد بودیم. کرنر جباری، اثرگذاری شجاعی و ضربه تمام‌کننده نکونام ما را به گل رساند. مهم‌تر از گلزنی، جایگیری خوب نکونام بود. همین عوامل نکونام را به عنوان کاپیتان و بازیکن بی‌بدیل تبدیل کرده است.

تعویض‌های خوب و شجاعانه علی دایی فشار بازی را افزایش داد و تیم ما را به نتیجه تساوی رساند. کسب تساوی در زمین حریف نتیجه مناسبی است. من به روند این تیم که روز به روز بهتر می‌شود و تا بازی‌های ۲۰۱۰ دیدارهای بسیاری را انجام خواهد داد، امیدوارم. من روند مثبتی را از تیم ملی دیدم.

منبع: ایسنا