همه بازی‌ها تحت‌تاثیر دیدار برادران آبی

گروه ورزش- هفته هفتم مسابقات لیگ برتر که با برگزاری دیدار پیام-پرسپولیس آغاز شد با برگزاری هشت دیدار دیگر در روز پنج‌شنبه پیگیری خواهد شد. پیام چهارمین دیدار خود را هم با شکست پشت‌سر گذاشت تا از همین ابتدای لیگ آنها را یکی از کاندیداهای اصلی سقوط بدانیم. باخت پیام هر چقدر خداداد و شاگردانش را ناراحت کرد باعث خوشحالی استقلالی‌ها شد. این نتیجه مانع از این شد که استقلالی‌ها پله آخر جدول را تجربه کنند!

آبی‌پوشان در این هفته به مصاف برادران اهوازی خود می‌روند. آبی‌پوشان اهوازی که همانند تهرانی‌ها تنها یک پیروزی دارند به لطف دو تساوی بیشتر در رده دوازدهم جدول ایستاده‌اند.

اکبر میثاقیان که همیشه گربه سیاه سرخابی‌های پایتخت بوده است این فصل با استقلال اهواز به تهران می‌آید تا باز هم در ورزشگاه آزادی شگفتی‌آفرین شود. البته اگر میثاقیان تا دو فصل گذشته می‌توانست با شکست این تیم شگفتی بیافریند با نتایجی که استقلال به دست آورده چندان نمی‌تواند در صورت پیروزی پز بدهد، چون پیروزی مقابل استقلال افتخاری است که از ابتدای فصل گذشته تقریبا همه تیم‌ها به آن دست یافته‌اند!

دربی اصفهان یکی دیگر از دیدارهای هفته هفتم است.

امسال برخلاف چند فصل اخیر این ذوب‌آهن است که در جایگاه دوم ایستاده و سپاهان در جایگاه هشتم. ذوبی‌ها اولین و سنگین‌ترین باخت خود را مقابل ابومسلم و در هفته گذشته تجربه کردند و برای انتقام این شکست به مصاف تیم همشهری می‌روند. سپاهان با یک برد و سه تساوی در حد واندازه‌های همیشگی‌اش ظاهر نشده و فقط به سه امتیاز دربی فکر می‌کند. با توجه به شرایط دو تیم به نظر می‌رسد دربی نصف جهان، بازی جذابی خواهد شد.

شاگردان محمود احمدزاده، میهمان پیکان قزوین هستند. بازیکنان پیکان که هفته گذشته شگفتی‌آفرین شدند با نتیجه ۴ بر یک از سد راه‌آهن گذشته و با انرژی مضاعف به مصاف ملوان می‌روند. ملوانی‌ها با بدترین تفاضل گل (۴-) به دنبال بهبود شرایط است.

فولاد که این فصل به لیگ برتر آمده برخلاف پیام عملکرد بسیاری خوبی داشته و با ۷ امتیاز یک بازی کمتر در رده ششم جدول قرار دارد. ابومسلمی‌ها نیز با مشهدی‌ها هفته گذشته خود را به رده نهم رساندند. با توجه به مشکلات مالی مشهدی‌ها، فولاد روی کاغذ شانس بیشتری برای پیروزی دارد، اما سیاه جامگان در هفته گذشته نشان دادند که هیچ چیز از آنها بعید نیست. پگاه گیلان- راه‌آهن یکی از دیدارهای این هفته است. پگاه که عنوان نایب قهرمانی جام حذفی را یدک می‌کشد، باید به مصاف شاگردان مهابادی برود که در هفته گذشته مقابل پیکان تحقیر شدند. با توجه به شرایطی که در میانه جدول حاکم است و هر تیم با یک پیروزی می‌تواند خود را به رده‌‌های بالایی جدول‌ برساند هیچ یک از دو تیم نمی‌خواهند این فرصت را از دست بدهند.

صباباتری پس از یک پیروزی ارزشمند مقابل استقلال به مصاف دومین گربه سیاه خود می‌رود. صبایی‌ها که پس از پنج‌سال موفق شدند استقلال را شکست دهند قصد دارند تا طلسم پیروزی مقابل فجر را هم بشکنند. پیروزی مقابل شاگردان شاغلام آن هم برای اولین بار هم شیرینی خاص خود را دارد و هم این تیم را از انتهای جدول جدا می‌کند. مس کرمان تیم ناکام ابتدای فصل و سرخابی‌کش این اواخر باید این هفته از مصاف شاگردان وینگوبگوویچ بگذرد. دیدار دو استقلالی، پرویز مظلومی و منصورخان پورحیدری بر جذابیت‌های این دیدار می‌افزاید. مس در صورت پیروزی در این دیدار شانس صدرنشینی هم دارد و مظلومی نمی‌خواهد این فرصت را به راحتی از دست بدهد. سایپا کرج- برق شیراز هم به دلیل حضور سایپا در لیگ قهرمانان برگزار نخواهد شد. برق شیراز، تنها تیم بدون باخت لیگ برتر این هفته را هم استراحت خواهد کرد تا خود را برای دیدار مقابل مس کرمان در هفته آینده آماده کند.