عنایت: جنجال‌های داوری برنامه‌ریزی شده است

خبرگزاری مهر- رییس کمیته داوران با عمدی و برنامه‌ریزی شده توصیف کردن اتفاقات پیرامون جامعه داوری کشور گفت: متاسفانه برخی از پیشکسوتان و کارشناسان داوری با اظهارات غیرمسوولانه و تخریبی خود به این جنجال‌ها دامن می‌زنند. مسعود عنایت رییس کمیته داوران ضمن ابراز تاسف از جنجال‌های بوجود آمده پیرامون داوری کشور گفت: بنده معتقدم این جنجال‌ها ساختگی است و عده‌ای تلاش می‌کنند به هر نحوی که می‌توانند جامعه داوری کشور را تضعیف کنند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

وی با بیان اینکه با قدرت از داوران فوتبال کشور حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: این قبیل هجمه‌ها در فوتبال ما تازگی ندارد و پیش از این هم بارها و بارها داوران تحت چنین فشارهایی قرار گرفتند، اما هرگز اینگونه فشارها باعث نخواهد شد که داوران کشور از اجرای عدالت و صحت قضاوت در بازی‌های فوتبال دست بردارند.

رییس کمیته داوران پیرامون شایعه برکناری وی از این کمیته اظهار داشت: این امر در صلاحیت فدراسیون فوتبال است و بنده آمادگی دارم تا هر کسی که فدراسیون صلاح بداند برای این مسوولیت معرفی کند.

وی تاکید کرد: بحث استعفای بنده نیز ساخته و پرداخته ذهن مخالفان کمیته داوران است. کسانی که در داوری به جایی نرسیده‌اند، حالا تلاش می‌کنند تا ناکامی‌های خود را اینگونه جبران کنند.

عنایت درباره کناره‌گیری مسعود مرادی از داوری فوتبال اظهار داشت: مرادی این صحبت‌ها را تحت فشارهای روحی روانی ناشی از جو به‌وجود آمده مطرح کرده در حالی‌که او یکی از داوران خوب و باسابقه فوتبال ما است، که امیدواریم بتواند در جام جهانی قضاوت کند. مرادی مورد حمایت کامل کمیته داوران است و اجازه نخواهیم داد اینگونه مسائل باعث تضعیف روحیه وی شود.

وی در خصوص افزایش اشتباهات داوری در فوتبال کشور، اظهار داشت: اشتباهات همواره در مسابقات لیگ وجود داشته ولی آنچه افزایش یافته جنجال‌ها است که عده‌ای آگاهانه و عامدانه به آن دامن می‌زنند تا کمیته داوران را تضعیف کنند ولی هرگز اینگونه مسائل باعث طرد و بی مهری نسبت به داوران نخواهد شد.