آبی‌پوشان سوار بر دوچرخه قهرمانی؟!

نیلوفرکنگرانی

شرایط استقلال به رغم نتایج ضعیفش از ابتدای فصل و همچنین فصل گذشته بسیار آرامتر از آن چیزی بوده که انتظار می‌رفت. در ظاهر هیچ خبری از حاشیه‌های مرسوم بعد از باخت سرخابی‌های پایتخت نبود. اوضاع به حدی آرام بود که مصطفوی به آنها حسادت می‌کرد! او در مصاحبه‌ای از یکدستی هیات‌مدیره استقلال و حمایت همه‌جانبه آنها از فتح‌ا...‌زاده و اینکه آبی‌پوشان اگرچه در داخل زمین ضعیف‌تر از پرسپولیس بوده‌اند، اما در پشت پرده قوی‌تر عمل کرده‌اند، صحبت کرد.

اتفاقی که روز چهارشنبه افتاد، نشان داد آرامش حاکم بر استقلال، آرامش قبل از توفان بوده و به بیان دیگر مدیریت آبی‌ها در کنترل حاشیه‌ها و عدم بروز آنها به بیرون از مجموعه موفق‌تر بوده است.

برکناری علی فتح‌ا...‌زاده، مدیرعامل استقلال در اواسط روز چهارشنبه صدر اخبار خبرگزاری‌ها را به خود اختصاص داد. با درج اولین خبر، اکثریت آن را شایعه خواندند و توجه چندانی به آن نکردند، اما با پخش خبر و مصاحبه‌های مرتبط به آن همه از صحت این خبر مطلع شدند.

علی فتح‌ا...‌زاده بعد از نتایج ضعیف استقلال برکنار شده بود. اما یکدفعه چه اتفاقاتی افتاد که این تصمیم گرفته شد؟

اختلاف فتح‌ا...‌زاده و زریبافان، رییس مجمع و همه‌کاره باشگاه استقلال مساله‌ای بود که مدت‌ها شایعه آن شنیده می‌شد، اما طبق معمول، همیشه از طرف هر دو نفر تکذیب می‌شد.مصاحبه مدیرعامل استقلال در برنامه ۹۰پارسال و گفتن این جمله که «من اگر کریمی را برکنار نمی‌کردم، خودم برکنار می‌شدم» بیان کننده بخشی از اتفاقات پشت پرده بود اما قهرمانی جام حذفی مانعی بود بر بروز تمام اختلافات. با شروع فصل جدید، شرایط کماکان همانند فصل گذشته بود. استقلال بد بازی می‌کرد و بد نتیجه می‌گرفت. ابتدای فصل و عدم هماهنگی بازیکنان بهانه‌هایی بود که تا چند هفته‌ای می‌شد با آن سر کرد اما باخت ۳ بر یک مقابل صباباتری پایانی بود بر تمام توجیهات و باعث شد با وجود مخالفت‌های سازمان تربیت‌بدنی مدیرعامل این تیم کنار گذاشته شود آن هم درست بعد از این که او دوشنبه در برنامه ۹۰ با قاطعیت از برنامه‌های آینده‌اش گفته بود!حال که به هر دلیل فتح‌ا...‌زاده برکنار شده، نوبت انتخاب جانشین او است. امیررضا واعظ آشتیانی اولین گزینه‌ای بود که نامش به عنوان مدیرعامل جدید استقلال مطرح شد؛ رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری، عضو شورای شهر دوم تهران، معاون وزیر صنایع که هفته گذشته استعفا داد. وی از دوستان نزدیک محمود‌احمدی‌نژاد به حساب می‌آید.

اگرچه قریب و امیدوار رضایی به عنوان دیگر گزینه‌های مدیریت مطرح شدند، اما آنها چندان جدی نبودند. البته واعظ در مصاحبه‌هایش عنوان کرده انگیزه‌ای برای مدیریت ندارد. این در حالی است که او از اطرافیان در مورد شرایط استقلال اطلاعات می‌گیرد و قصد آشنایی هرچه بیشتر با فضای این تیم را دارد!یکی دیگر از تغییرات کادر مدیریتی استقلال، برکناری منصور پورحیدری، عضو هیات‌مدیره بود. پورحیدری به دلیل همراهی تیم پاس همدان در بیشتر جلسات هیات‌مدیره حاضر نبود. غیبت غیرموجه او باعث شد تا از هیات‌مدیره برکنار شده و انصاری جایگزین او شود. انصاری، مدیر شرکت سرمایه‌گذاری تات، مالک بازار مبل ایران و عضو هیات رییسه فدراسیون دوچرخه‌سواری و از دوستان علی‌آبادی است که می‌گویند قرار است نقش هدایتی را برای استقلالی‌ها بازی کند! انصاری فعلا در آلمان به سر می‌برد و بعد از بازگشت به ایران به هیات‌مدیره آبی‌پوشان اضافه خواهد شد.

اولین نتیجه استقلال بعد از این اتفاقات یک پیروزی پرگل مقابل استقلال اهواز بود. این پیروزی باعث شد تا هرچند به شوخی این نتیجه استنباط شود که فتح‌ا...‌زاده عامل تمام ناکامی‌های استقلال بوده! برای نتیجه‌گیری‌های جدی‌تر باید چند هفته‌ای صبر کرد.