پیروزی پرگل استقلال و صعود ‌‌١٠ پله‌ای

گروه ورزش- هفته‌ هفتم لیگ برتر فوتبال با پیروزی پرگل استقلال تهران و صدرنشینی ذوب‌آهن اصفهان برگزار شد.

پنج‌شنبه شب و در ادامه‌ هفته‌ هفتم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی استقلال تهران شکست سنگینی را به استقلال اهواز تحمیل کرد. در این دیدار که از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه و در حضور ۴۰ هزار تماشاگر برگزار شد، تیم استقلال با نتیجه ۶ بر صفر از سد استقلال اهواز گذشت. گل‌های استقلال را آرش برهانی در دقایق ۲۱ و ۶۸، پیروز قربانی در دقیقه ۳۵،‌هاشم بیک‌زاده در دقیقه ۵۰ و فرهاد مجیدی در دقایق ۷۳ و ۹۰ به ثمر رساندند.

با این پیروزی استقلال با ۱۰ پله صعود به رده هفتم جدول رده‌بندی صعود کرد.

در اصفهان نیز داربی همشهری‌ها را ذوب‌آهن برد. در این دیدار که در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد، تیم ذوب‌آهن موفق شد با نتیجه دو بر یک سپاهان را شکست دهد و با ۱۳ امتیاز مجددا به صدر جدول بازگردد.

همچنین مس کرمان در ادامه پیروزی‌های خود با نتیجه‌ دو بر صفر پاس همدان را شکست داد و با ۱۲ امتیاز در مکان دوم جدول قرار گرفت.

پیکان نیز با نتیجه‌ سه بر یک ملوان را شکست داد. پگاه گیلان در خانه با حساب دو بر دو مقابل راه‌آهن شهرری متوقف شد.

دیدار تیم‌های مقاومت سپاسی شیراز و صبای قم با تساوی یک بر یک و فولاد خوزستان و ابومسلم بدون گل به پایان رسید.

دیدار تیم‌های سایپا و برق شیراز نیز به دلیل حضور سایپا در لیگ قهرمانان آسیا برگزار نشد. در پایان هفته هفتم، تیم ذوب‌آهن اصفهان با کسب ۱۳ امتیاز در صدر ایستاد و تیم‌های مس کرمان و برق شیراز به ترتیب با ۱۲ و ۱۱ امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند. تیم‌های پیکان قزوین، پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان در رده‌های چهارم تا شش جدول رده‌بندی جای دارند.