خداحافظ همین حالا

مرتضی ناعمه

۱ - علی فتح‌ا...زاده روز چهارشنبه به پایان کار خود در استقلال رسید تا رویای به چنگ آوردن استقلال را برای همیشه از ذهن خود خارج کند. مردی که اردیبهشت ۸۶ گفته بود تغییر کرده در ۱۷ ماه اخیر نشان داد که هیچ تغییری با گذشته نداشته است. مدیریت حاجی ‌آبی‌ها که علاقه شدیدی داشت که «دکتر» خطابش کنند مبتنی بر جوسازی و تبلیغات بود و پرواضح بود که این سیاست راه به جایی نمی‌برد.

۲ - حضور «علی انصاری» در حالی با حضور «حسین هدایتی» در پرسپولیس مقایسه می‌شود که ظاهر ماجرا هم همین را نشان می‌دهد، اما هرچه‌قدر در پرسپولیس همه اعضای هیات‌مدیره این موضوع را تاکید کنند، این طرف مدیران آبی‌ها سعی دارند که منکر این داستان شوند.

۳ - از این طرف و آن طرف شنیده می‌شود که سازمان تربیت بدنی قصد دارد آبی‌ها را به انصاری و قرمزها را به هدایتی واگذار کند. اگرچه این حرف فقط در حد شایعه است، اما باید از جدی شدن آن استقبال کرد، نه به دلیل اینکه پرسپولیس یا استقلال حتما به این دو نفر واگذار شود، بلکه به این دلیل که واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی حتما باید صورت پذیرد.

۴ - علی «فتح‌ا...زاده» توسط زریبافان برکنار شد. این اتفاق از هر نظر عجیب بنماید از منظر رفتارهای چند سال اخیر که بنگریم هم چندان عجیب نیست. فتح‌ا...زاده باید می‌رفت، همانطور که زریبافان گفته بود، چون تا همین چهارشنبه هم تحمل شده بود.

۵ - به احتمال قریب به یقین «امیررضا واعظ آشتیانی»، مدیرعامل جدید استقلال است، مدیری صنعتی که از دوران حضورش در راس فدراسیون دوچرخه‌سواری خاطره خوبی در ذهن داریم.

۶ - باید منتظر ماند و دید که تحولات جدید چه آثاری در استقلال به جا می‌گذارد.