حمله استقلال به صدر

نیلوفر کنگرانی

مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر روز پنج‌شنبه با برگزاری بازی‌های استقلال و پرسپولیس آغاز می‌شود. پرسپولیس در دیداری حساس به مصاف صبا باتری می‌رود.

پرسپولیسی‌ها که با شکست مقابل فجر سپاسی، چهارمین شکست فصل خود را تجربه کردند می‌دانند که دیگر فرصتی برای اشتباه کردن ندارند. آنها مقابل صبا فقط و فقط سه امتیاز را می‌خواهند و حتی تساوی نیز نمی‌تواند دردی از آنها دوا کند. صبایی‌ها که چند هفته پی در پی است مساوی کرده‌اند روز سختی را برای پرسپولیس رقم خواهند زد. فیروز کریمی که توانست با نتیجه ۳ بر یک استقلال را شکست دهد، حال خود را برای دیداری سخت با افشین قطبی آماده می‌کند. او که فصل گذشته در دربی تهران نتوانست این تیم را شکست دهد، حال فقط برای برد به میدان می‌آید. ضمن اینکه شاگردانش به شدت دنبال تلافی شکست چهار بر یک دیدار قبل هستند. استقلالی‌ها نیز برای ادامه نوار پیروزهایشان باید در انزلی به مصاف ملوان بروند. ملوان را به رغم پیروزی در دربی شمال همچنان می‌توان یک تیم بحران‌زده نامید که به دنبال خروج از بحران است. البته در این دیدار بیش از این که ملوانان برای استقلالی‌ها خطرناک باشند، زمین انزلی و شرایط جوی است که می‌تواند برای این تیم خطرساز باشد. زمین انزلی که در فصل بارش باران بیشتر به باتلاق می‌ماند تا زمین چمن، می‌تواند حسابی استقلالی‌ها را به دردسر بیندازد و نوار پیروزی‌های آنها را پاره کند. محرومیت جلال رافخایی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های محمود احمدزاده در این بازی است. در دیدارهای روز جمعه، سایپا به مصاف استقلال اهواز می‌رود. سایپا پس از شکست پیام و تساوی مقابل فولاد تا حدودی از بحران خارج شده و از این هفته تا حدودی می‌توان سایپای واقعی را دید. آنها قصد دارند با شکست آبی‌پوشان اهوازی کم‌کم از ته جدول جدا شده و سفر به صدر را آغاز کنند. البته اکبر میثاقیان هم کسی نیست که به این راحتی‌ها به حریف امتیاز بدهد و یارانش با چنگ و دندان فوتبال بازی می‌کنند. دیدار این دو تیم جذابیت‌های زیادی خواهد داشت. پاس در همدان میزبان فجر سپاسی است. پاسی‌ها که در هفته قبل حاشیه‌ساز شدند و یک امتیاز پس از چند شکست سنگین آنها را ذوق‌زده کرده بود، باید مقابل فجری بازی کنند که از سد پرسپولیس گذشته است. غلامحسین پیروانی که با پیروزی مقابل تیم پرمهره پرسپولیس تا حدودی جایگاه از دست رفته‌اش میان هواداران را به دست آورده، می‌خواهد با یک پیروزی خارج از خانه جایگاه خود را تثبیت کند. وینکوبگوویچ برخلاف همتایش شرایط خوبی در همدان ندارد و یک شکست خانگی می‌تواند سر و صدای زیادی علیه او به پا کند. به همین دلیل او در این بازی بسیار دست به عصا حرکت خواهد کرد.شاگردان خداداد عزیزی باید مقابل ذوب‌آهن بایستند. پیامی‌ها تیمی هستند که در هر شرایطی و با هر مشکلی می‌جنگند و به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آیند. در مقابل ذوبی‌ها هم بی‌خیال بالای جدول نمی‌شوند و میان رده‌ اول و دوم تغییر جا می‌دهند. باید دید کدام‌یک از این دو تیم سمج می‌تواند برنده این دیدار باشد.حسین چرخابی در سومین دیدار خود باید با داماش مقابله کند. چرخابی به دنبال سومین پیروزی متوالی خود است. داماش هم که در این دیدار سرمربی ندارد امیدوار است بتواند از قعر جدول جدا شود.

برق شیراز- ابومسلم دیگر دیدار این هفته است. برق که دیگر کاملا از صدر جدول جدا شده، اولین حریف ناصر حجازی است. برق که تا هفته یازدهم تنها تیم بدون باخت لیگ بود، در سه هفته سه باخت کسب کرد تا همه در کار این تیم بمانند. محمد عباسی فقط و فقط به اعاده حیثیت از خودش و تیمش فکر می‌کند.

فولاد خوزستان- پیکان قزوین آخرین دیداری است که تکلیف صدرنشین این هفته را هم مشخص می‌کند.