فتح‌الله زاده: این استقلال ساخته ماست

علی فتح‌الله زاده پس از آشتی‌کنان با واعظ آشتیانی، مدیرعامل فعلی استقلال از مصاحبه‌هایش علیه این تیم دست برداشته است. شاید اگر استقلال به این‌گونه نتیجه نمی‌گرفت و در اوج قرار نداشت، می‌توانستیم مصاحبه‌های بیشتری از مدیرعامل ببینیم اما با شرایط فعلی او چاره‌ای جز در پیش گرفتن سیاست سکوت ندارد. ظاهرا در این چند روز اخیر صحبت‌هایی علیه فتح‌الله‌زاده زده شده که او از آنها دلخور است. حرف‌های بیشتر را از زبان خودش در گفت‌وگو با ایسنا می‌خوانید:

عده‌ای استقلال فصل قبل را به ویرانه تشبیه کرده بودند، درحالی که واعظی آشتیانی چنین اعتقادی ندارد. شما به عنوان مسوول اول تصمیمات و اتفاقات سال گذشته استقلال، باشگاه سال قبل را این‌گونه توصیف می‌کنید؟

اول اینکه خوشحالم که مدیرعامل فعلی استقلال با واقع‌بینی و درایت خود این‌گونه تعابیر درخصوص استقلال را اشتباه می‌داند و آن را در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها تکذیب می‌کند. در خصوص استقلال فعلی و سال گذشته هم این سوال را دارم که به عقیده شما، استقلال فعلی با این هماهنگی و همدلی ساخته و پرداخته کیست؟ تیمی که امروز ۴ تا ۴ تا می‌زند ساخته چه کسی‌است؟ به جز این است که استقلال فعلی به دلیل تلاش‌های دراز مدت شکل گرفته است؟

در این مصاحبه دلیل علاقه فتح‌الله‌زاده به ناصر حجازی مشخص شد. به نظر می‌رسد در صورت ادامه موفقیت‌های استقلال تا سال ۹۰ این دو در مصاحبه‌هایشان نقش خود را یادآوری می‌کنند.

به‌هر حال موفقیت یک تیم مربوط به یک دوره کاری می‌شود. یعنی امروز شاید عنوان این موفقیت متعلق به مدیران فعلی باشد.

مگر این مربی را من نیاوردم؟ مگر بازیکنان فعلی استقلال را که همه جزو بهترین‌های فعلی لیگ هستند، من جذب نکردم؟ حالا اگر به قول بعضی‌ها استقلال زمان من ویرانه است، اشکال ندارد، بگذارید هر چه دلشان می‌خواهد بگویند!

مقایسه پرسپولیس امسال و سال گذشته نشان می‌دهد که علاوه بر سرمربی و بازیکنان جذب شده عوامل مدیریتی چقدر می‌تواند در موفقیت یا عدم موفقیت یک تیم نقش داشته باشد.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

من فقط می‌گویم استقلال باید برای آنها نهایت آرزویشان باشد، ما با دست خالی این تیم را ساختیم و حالا هم از نتایج خوب این تیم خوشحالیم.

حتما شنیدید که قرار شد از سوی باشگاه استقلال روزنامه‌ای منتسب به باشگاه منتشر شود.

ببینید شان روزنامه استقلال جوان بالاتر از این حرف‌ها است، از یک ماه پیش می‌خواهند این روزنامه را منتشر کنند، همه بی‌صبرانه منتظریم و خوشحال می‌شویم که این اتفاق بیفتد، الوعده وفا!

استدلال‌های آقای فتح‌الله‌زاده در مورد اینکه چرا شان روزنامه استقلال جوان بالاتر است مسلما شنیدنی خواهد بود.

شما روزنامه خودتان را منتسب به باشگاه می‌دانید؟

من می‌گویم نمی‌شود به شعور مردم توهین کرد و آن را به بازی گرفت، استقبال هواداران استقلال هم از این روزنامه صحت ادعای ما را ثابت می‌کند پس اجازه بدهیم که خود مردم انتخاب کنند. من واقعا از یک سری اتفاقات ناراحت هستم.

چه اتفاقاتی؟

مطمئن باشید من باز هم سکوت می‌کنم، چرا که عده ای نمی‌خواهند استقلال نتیجه بگیرد و آن وقت مرا به عنوان حاشیه ساز معرفی کنند. اما ناراحتی من از این است که یک سری جوان بی‌تجربه در کنار مدیریت باشگاه هستند و خط و ربط کار را به مدیر استقلال می‌دهند. حتی این افراد برای من پیغام فرستاده‌اند که از من آتو دارند، نمی‌دانم چرا این روزها هر کسی از راه می‌رسد از من آتو دارد!

چه کسی؟

وقتی گوش آنها را کشیدم و سرجایشان نشاندم متوجه می‌شوند. شنیدم که این افراد مدعی هستند که از صفر تا ۱۰۰ کارهای واعظی را خط می‌دهند که البته مطمئن هستم با شخصیتی که از واعظ سراغ دارم، این‌طور نیست، اما به من ربطی ندارد چون من آدمی نیستم که یک بچه بگوید چکار کنم و چکار نکنم، شما صبر کنید سحر نزدیک است.

آینده استقلال را چطور می‌بینید؟

این تیم خود شرایط را تا الان نشان داده مگر این که آدم‌های کم تجربه ناخودآگاه مانع موفقیت تیم شوند وگرنه استقلال با ادامه همین روند و حمایت هواداران خود، مدعی اصلی قهرمانی است.

و سوال آخر این که چرا بعد از جدایی شما تیم روند صعودی‌اش را آغاز کرد؟

این مساله یک دلیل مشخص دارد که در حال حاضر گفتنی نیست اما مطمئن باشید به موقع می‌گویم.

پاسخ فتح‌الله‌زاده به این سوال را بارها از افراد مختلف در شرایطی خاص شنیده‌ایم. منظور از این شرایط زمانی است که افراد پاسخی قانع‌کننده برای طرف مقابل ندارند و به قول معروف کم می‌آورند!