هتل آکادمی‌‌‌‌ملی فوتبال گشایش یافت

گروه ورزش- رییس سازمان تربیت بدنی گفت: آکادمی‌‌‌‌فوتبال باید به عنوان یک دانشکده فوتبال بتواند نقش علمی‌‌‌‌در پیشبرد و توسعه فوتبال کشور ایفا کند.

محمد علی‌‌آبادی سه‌‌شنبه شب گذشته در مراسم افتتاح هتل آکادمی‌‌‌‌ملی فوتبال گفت: با توجه به انبوه فوتبالیست‌‌‌ها و توانایی‌‌‌های موجود در این رشته و از سوی دیگر علاقه بسیار زیاد مردم به آن، فوتبال از صورت یک رشته ورزشی خارج شده و به صورت یک مطالبه ملی در آمده است. این ظرفیت‌‌‌ها نشان می‌‌‌‌دهد که فدراسیون فوتبال مسوولیت بسیار بزرگی بر عهده دارد که باید برای جلب رضایت مردم تلاش بسیار زیادی را صورت دهد.

رییس سازمان تربیت بدنی با تاکید بر ضرورت نگاه علمی ‌‌‌‌در ورزش خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال باید طرح جامع این مجموعه را مطابق با استانداردهای روز جهان اجرایی کند تا ما صاحب یک مجموعه کامل و دیدنی نظیر آنچه در فوتبال اروپا وجود دارد، باشیم.

وی با یادآوری اینکه سازمان تربیت بدنی قصد دارد مجموعه ورزشی آزادی تهران را به دانشگاه ورزش تبدیل کند، گفت: برای احداث آکادمی‌‌‌های رشته‌‌‌های مختلف ورزشی قطعه زمین‌‌‌هایی به حدود ۲۰ فدراسیون اختصاص داده شده تا آکادمی‌‌‌‌ خود را در این مجموعه‌ها بنا کنند. در این مراسم پیش از سخنان علی‌‌آبادی، علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال گزارشی از برنامه‌‌‌های این فدراسیون برای توسعه آکادمی ‌‌‌‌ملی فوتبال ارائه داد و گفت: با توجه به برنامه‌‌‌های اجرا شده و در حال اجرا می‌‌‌‌توانیم سال آینده میزبان یک سمینار بین‌‌المللی بزرگ با حضور روسای فیفا و AFC باشیم. وی بازسازی ساختمان اداری، محوطه‌‌سازی، زیرسازی و ساخت چمن مصنوعی، احداث دو قطعه زمین فوتبال ساحلی، ایجاد مرکز تخصصی آمادگی جسمانی، راه‌اندازی مرکز جامع اطلاع رسانی تخصصی فوتبال، برگزاری کلاس‌‌‌های آموزشی با همکاری دانشگاه جامع علمی‌‌‌‌کاربردی و صدور مدارک کاردانی و کارشناسی مربیگری فوتبال و غیره را از جمله برنامه‌‌‌های فدراسیون برای آکادمی‌‌‌‌ملی فوتبال در مجموعه ورزشی آزادی اعلام کرد.