گروه ورزش- معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت‌بدنی گفت: اطمینان دارم که شطرنج ایران از چنان ظرفیت بالایی سود می‌برد که در صورت استفاده بهینه از این ظرفیت می‌تواند سکوهای آسیایی و جهانی را فتح کند.

محمد علی‌آبادی عصر روز سه‌شنبه در دیدار با مسوولان فدراسیون شطرنج که در آستانه اعزام تیم ملی کشورمان به المپیاد جهانی شطرنج صورت گرفت، گفت: یقینا در صورت تداوم سرمایه‌گذاری، بهره‌گیری از همه امکانات موجود و کشف و پرورش استعدادهای سراسر کشور نه تنها قادر خواهیم بود رقابت فشرده‌ای با بزرگان شطرنج جهان داشته باشیم، بلکه قادریم قله‌های قهرمانی را در سطح قاره و جهان فتح کنیم.

وی گفت: در این راه سازمان مبلغ یک میلیارد ریال علاوه‌بر بودجه تصویب شده در اختیار فدراسیون قرار می‌دهد تا ضمن اهدای جوایز ارزشمند به ملی‌پوشان، روند رشد و توسعه این رشته را در سراسر کشور شتابی دو چندان بخشد. رییس کمیته ملی المپیک از فدراسیون شطرنج خواست تا با برگزاری مسابقات جایزه بزرگ، تربیت مربیان آگاه به علم روز و برگزاری همایش‌هایی با تعداد شرکت‌کننده زیاد، ضمن فراهم آوردن زمینه پخش تلویزیونی مسابقات شطرنج، نسبت به جذب استعدادها و فرهنگ‌سازی در زمینه رشد این رشته گام بردارد.