خبرگزاری مهر- اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در حالی در نوامبر سال ۲۰۰۸ امتیازات رکابزنان و تیم‌های حاضر در تورهای بین‌المللی کرمان و اراک را از رنکینگ خود حذف کرده است که این امتیازات در آخرین رده بندی دهمین ماه میلادی محاسبه شده بود.

اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، رده‌بندی دوچرخه سواران و تیم‌های حاضر در تورهای آسیایی را در حالی در ۲۵ نوامبر سال جاری اعلام کرده است که امتیازات تمامی تیم‌ها و ورزشکاران حاضر در دو تور بین‌المللی میلاد نور(استان مرکزی- چهارم تا هشتم ماه اکتبر) و تور بین‌المللی کرمان( کرمان- ۱۲ الی ۱۶ ماه اکتبر) در این ماه محاسبه نشده و از رنکینگ بین‌المللی حذف شده است. در حالی‌که اتحادیه جهانی دوچرخه سواری امتیازات جدید را با جمع امتیازات ماه‌های قبل اعلام می کند در پایان رده‌بندی ماه نوامبرسال ۲۰۰۸ امتیاز تمامی رکابزنان ایرانی و خارجی حاضر در این دو تور را حذف کرد که به دنبال همین مساله ۱۳ رکابزن کشورمان از لیست رنکینگ UCI خارج شدند.

اصغر خالقی دبیر فدراسیون دوچرخه سواری درباره این موضوع گفت: ما هنوز اطلاع چندانی از چگونگی حذف امتیاز رکابزنان حاضر در این دو تور بین‌المللی در ایران نداریم و بعید است این مساله با هدف حذف نام ایرانی‌ها در این رنکینگ صورت گرفته باشد. وی تاکید کرد: طبق قانون UCI تنها امتیاز تورهایی محاسبه می‌شود که بیش از ۵ تیم خارجی در آن شرکت داشته باشند، اما در هر دو تور بین‌المللی میلاد نور و کرمان جمع تیم‌های خارجی به پنج تیم نمی‌رسید. این احتمال را می‌دهم که اتحادیه جهانی دوچرخه سواری امتیازات رکابزنان را به این دلیل از رنکینگ کاسته و حذف کرده است.