اعتراض شدید تیم‌های گراد و راه‌آهن

گروه ورزش - انتخاب شهر ساری به عنوان میزبان مرحله‌ نهایی مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد (جام برادران شهید پور زند) باعث شده است تیم‌های گراد و راه‌آهن خراسان اعتراض شدیدی به این میزبانی کنند. این مسابقات که قرار است صبح روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه با مرحله نیمه نهایی شروع شود و فینال آن هم عصر همان روز برگزار شود، با اعتراض سایر تیم‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

مدیرعامل تیم کشتی گراد تهدید به کناره‌گیری از مسابقات کرده است و در این باره می‌گوید: «چندی پیش رییس فدارسیون اعلام کرد که مسابقات در یک شهر بی‌طرف برگزار می‌شود، اما از این که می‌بینم فدراسیون اعلام کرده مسابقات در ساری برگزار می‌شود، تعجب می‌کنم. ما نیز هواداران زیادی داریم که می‌خواهند مسابقه تیمشان را تماشا کنند و به تشویق بپردازند.

اما برگزاری مسابقه در مازندران معنای بی‌طرف بودن شهر میزبان را نمی‌دهد. ما نمی‌گوییم که مسابقات در تهران برگزار شود، بلکه همانند اعلام قبلی باید یک شهر بی‌طرف

میزبان شود.

تیم گراد به هیچ وجه در ساری کشتی نخواهد گرفت و اگر رقابت‌ها در شهر بی‌طرف نباشد، نه تنها از مرحله فینال لیگ کنار می‌کشیم، بلکه از سال آینده نیز در کشتی تیم‌داری نخواهیم کرد.»

براساس برنامه اعلام شده قرار است، در مرحله نیمه نهایی گراد به مصاف راه آهن خراسان برود، گاز مازندران نیز با صدرای زیرآب دیدار خواهد کرد.

سرمربی تیم راه آهن خراسان نیز به این قضیه معترض و معتقد است، اگر شرایط میزبان مازندرانی همانند مبارزه قبلی ما با تیم گاز مازندران باشد با مشکل مواجه خواهیم شد. توکلیان در این باره می‌گوید: در کشتی قبلی ما با دشواری فراوان و پریدن از روی میله‌ها، توانستیم خود را کنار تشک برسانیم. اگر قرار است فینال لیگ در این مکان برگزار شود. باید شرایط ویژه‌ای برای رقابت‌ها در نظر گرفته شود تا تیم‌ها به مشکل برنخورند. اگر قرار است در سالن جای سوزن انداختن نباشد و عده زیادی نیز پشت درهای بسته قرار بگیرند، مکان جالبی برای میزبانی نیست. شرایط آب و هوایی نیز در این فصل سال در ساری چندان خوب نیست. بهتر بود شهر بی‌طرفی برای برگزاری این مسابقه در نظر گرفته شود تا مشکلی برای تیم‌ها و هیچ تماشاگری به وجود نیاید.»

مسوولان تیم راه‌آهن معتقد هستند را‌ه‌آهن شش سال است که در جمع سه تیم برتر مسابقات قرار می‌گیرد به همین دلیل برای میزبانی رقابت‌ها درخواست دادند. آنها معتقد هستند که این حق‌ کشتی خراسان رضوی بود که بعد از شش سال میزبان فینال لیگ باشد.

مسوولان و مربیان راه‌آهن راضی هستند که مسابقات در تهران برگزار شود. در مسابقات مرحله مقدماتی در گروه A گراد تهران با ۱۴ امتیاز سرگروه شد و تیم صدرای زیرآب با ۱۲ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. در گروه B گاز مازندران با ۱۸ امتیاز و راه‌آهن خراسان با ۱۴ امتیاز راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند. بسیاری از کارشناسان و اهالی کشتی معتقد هستند اگر مسابقات در ساری برگزار شود احتمال قهرمانی تیم پرمهره گاز مازندران بسیار زیاد است.

خبر دیگر در ارتباط با کشتی این است که تیم‌ملی کشتی آزاد آمریکا با ۱۵ کشتی‌گیر در مسابقات جام تختی که روزهای ۲۲ و ۲۳ اسفندماه در تهران برگزار می‌شود شرکت می‌کند. تیم کشتی آزاد آمریکا از این نفرات تشکیل شده است.

در وزن ۵۵ کیلوگرم: نیکولاس سیمسون

در وزن ۶۰ کیلوگرم: کولمان اسکات، شان پاپم، مایک زادیک، نیت گاگیل

۶۶ کیلوگرم: ترفت پالسون، جاش کورولا

۷۴ کیلوگرم: زآل اسپوزی تو، تراویس پالسون، رمان کورلا، کیت گیوین

۸۴ کیلوگرم: اندی هروات

۹۶ کیلوگرم: کوت بکس

۱۲۰ کیلوگرم: استیو موکو، لس سایمن

مربیان: لری زکی چونز- براندون اسلی