حمایت بن‌همام از داوران و رد اعتراض عربستان

ایسنا- کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا روز سه‌شنبه یک بار دیگر حمایت قاطع خود را از کمیته داوران AFC به ریاست «یوسف السرکال» و جامعه داوری آسیا اعلام کرد.

کمیته اجرایی بعد از آن از داوران آسیایی حمایت کرد که رییس فدراسیون فوتبال عربستان از داوران انتقاد کرده بود.

کمیته اجرایی، رییس فدراسیون فوتبال عربستان سلطان بن فهد بن عبدالعزیز را به دلیل انتقاداتش از یوسف السرکال و داوران بازی عربستان - کره‌جنوبی محکوم کرد.

بن همام، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: «ما انتقادی را که به سطح کمیته داوران رسیده، محکوم می‌کنیم و از همه می‌خواهیم به شرایط ورزش پایبند باشند.»

کره‌جنوبی در روز سوم بازی انتخابی جام‌جهانی در گروه دوم در ریاض ۲-۰ عربستان را شکست داد که بعد از آن فدراسیون عربستان به کمیته داوران و داوری بازی اعتراض کرد.

بعد از آن تحقیقات نشان داد که عبدل بشیر عبدالمالک، داور سنگاپوری با کارنامه روشن و بر مبنای شایستگی انتخاب شده است.

کمیته اجرایی همچنین در جلسه روز سه‌شنبه شکل جدید کمیته‌های موقت را تصویب کرد.

کمیته‌های مختلف نیز تغییراتی را به شرح زیر برای اعمال در اساسنامه و مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا به کمیته اجرایی پیشنهاد داده بودند.

به دنبال رشد فوتبال و حرفه‌ای‌تر شدن رقابت‌ها کمیته‌های موقتی مانند کمیته‌های موقت لیگ‌های حرفه‌ای آسیا، کمیته موقت باشگاه‌های حرفه‌ای، کمیته موقت بازیکنان حرفه‌ای و کمیته موقت فدراسیون‌ها.

همچنین پیشنهاد شد در این کمیته‌ها نمایندگانی از لیگ‌ها، باشگاه‌ها و بازیکنانی که در لیگ قهرمانان حضور دارند، شرکت کنند.

کمیته اجرایی همچنین با پیشنهاد هماهنگ کردن اساسنامه با تغییرات جدید که بر مبنای مذاکرات کمیته اجرایی و اساسنامه فیفا بود، موافقت کرد.

جام جهانی ۲۰۱۸ به آسیا می‌رسد

گروه ورزش- محمد بن همام از تمایل آسیایی‌ها برای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ ابراز خوشحالی کرد و آن را نشانه اطمینان بالای فدراسیون‌ها به توانایی‌شان دانست.

با اتمام مهلت ابراز تمایل برای میزبانی دو جام جهانی که روز دوشنبه همین هفته بود پنج کشور آسیایی شامل کره جنوبی، ژاپن، اندونزی، استرالیا و قطر در فهرست متقاضیان میزبانی قرار گرفتند. بن همام در این‌باره به پایگاه خبری فوتبال آسیا گفت: «این اتفاق خوبی است که آسیایی‌ها بیشتر از گذشته قدم روبه جلو می‌گذارند. من تمایل فدراسیون‌ها را نشانه اعتماد به نفس‌ و توانایی‌شان برای برگزاری پیکارها می‌دانم». وی افزود: «شاید بهتر بود ما یک تقاضا با حمایت همه کشورها را داشتیم، اما تقاضاهای متفاوت هم می‌تواند با موفقیت روبه‌رو باشد. بعد از جام جهانی ۲۰۰۲ باید ۱۶ سال بگذرد تا دوباره جام جهانی به آسیا برسد که وقت آن می‌تواند سال ۲۰۱۸ باشد». کشورهای بلژیک، هلند، انگلستان، مکزیک، روسیه، اسپانیا، پرتغال و آمریکا در رقابت برای کسب میزبانی هستند.