امروز صبای ایران در عربستان میهمان الهلال عربستان و پرسپولیس در تهران میزبان الشارجه امارات است. گروه A سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۸۷

الهلال عربستان - صبای ایران، ورزشگاه ملک فهد ریاض

بی‌تردید نماینده‌ ایران در دومین تجربه‌ آسیایی خود کار دشواری را در ریاض پیش‌رو خواهد داشت. الهلال عربستان با کسب دو عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیایی از پرافتخارترین تیم‌های قاره است و بازی خانگی با صبا را به عنوان فرصتی برای حضور مقتدرانه در لیگ قهرمانان می‌نگرد، اما صبای ایران نیز آن تیم بی‌تجربه‌ سه فصل پیش در لیگ قهرمانان نیست. نباید فراموش کرد که سرمربی کهنه‌کاری چون فیروز کریمی بر روی نیمکت صبا حضور دارد؛ مردی که همراه با پاس سابقه قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را دارد و به خوبی با شرایط بازی در عربستان آشنا است. حضور بازیکنانی چون غلامرضا رضایی ومحمد نوری در صبا سبب می‌شود که این تیم بتواند حتی به باز کردن دروازه‌ میزبان قدرتمند خود فکر کند. در هر صورت این دیدار عیار نمایندگان عربستان و ایران را در گروه اول مشخص می‌کند.

گروه B

پرسپولیس - الشارجه امارات، ورزشگاه آزادی ، ساعت ۱۵

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران در نخستین بازی میزبان الشارجه امارات است. هر چند که پرسپولیس در هفته‌های اخیر لیگ برتر فوتبال ایران با نتایج نه چندان خوب به رده چهارم جدول نزول کرده، اما اوضاع حریف اماراتی به مراتب بدتر است و آنها در پایان هفته چهاردهم با ۱۵ امتیاز در رده نهم جدول لیگ دوازده تیمی امارات قرار دارند. همچنین در شرایطی که پرسپولیس با بازگشت محسن خلیلی و اضافه شدن مهدی رجب‌زاده توان تهاجمی خود را بالا برده، مصدومیت «اندرسون» بهترین مهاجم الشارجه این تیم را بیش از پیش برای بازی مقابل پرسپولیس نگران ساخته است.در هر حال اگر پرسپولیس بتواند گره‌های تاکتیکی خود را برطرف سازد، الشارجه تیمی نیست که در ورزشگاه آزادی توان مقاومت مقابل پرسپولیس را داشته باشد.