هفته چهارم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌‎های آسیا امروز به اتمام می‌رسد، آن هم در حالی که تیم‌های ایرانی استقلال و صبا به‌شدت خطر سقوط از این مسابقات را احساس می‌کنند.

این احتمال بسیار قوی است که امروز یکی از دو تیم ایرانی صبا و استقلال با مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا وداع کنند. این دو تیم شرایط دشواری را در گروه‌های A و C دارند و اختلاف امتیازشان با تیم‌های مدعی زیاد است. برای رهایی از این شرایط و داشتن شانس صعود به مرحله یک هشتم نهایی این دو تیم ایرانی چاره‌ای جز برتری در دیدارهای خود ندارند، آن‌هم مقابل حریفانی که دو هفته پیش مقابل‌شان شکست خوردند!

استقلال ایران - ام‌صلال قطر

ناکامی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با شکست این تیم در دیدار با ام‌صلال قطر کامل شد. سقوط به رده چهارم جدول گروه C مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا، ره آورد آبی پوشان در کارزاری بوده که با هدف قهرمانی وارد آن شده بودند. شاگردان قلعه نویی اگر می‌خواهند از این گروه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند، امروز در دیدار خانگی مقابل تیم ششم لیگ ستارگان قطر باید پیروز شوند در غیر این صورت وداعی زودهنگام با رقابت‌ها داشته یا اینکه حداکثر به عنوان تیم دوم گروه به جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات لیگ قهرمانان راه می‌یابند.

استقلال بازهم با مشکل مصدومیت و غیبت بازیکنان تاثیرگذار خود روبه‌رو است. مجتبی جباری، هاشم بیک زاده، رینالدو و پژمان منتظری به علت مصدومیت نمی‌توانند در دیدار با ام‌صلال به میدان بروند و این کار قلعه نویی را در خطوط میانی و دفاعی تیمش دشوار می‌کند.

پاختاکور ازبکستان - صبای ایران

صبا در بدترین شرایط دچار افت شده است. روزهای پایانی لیگ برتر و اوج حساسیت رقابت در لیگ قهرمانان آسیا همزمان شده است با دوران نزول تیم فیروز کریمی. صبا که با این مربی باتجربه به موفقیت در این رقابت‌ها می‌اندیشد، پس از نمایشی خوب مقابل الهلال عربستان در سراشیبی سقوط افتاد و امروز سایه پاختاکور و الهلال را بالای سرخود می‌بیند.

برای صبا غلبه بر پاختاکور نمی‌تواند کار سختی باشد، اگر این تیم مانند دقایق پیش از اخراج محسن یوسفی در بازی رفت عمل کند. دیداری که در نهایت به برتری ۲ بر صفر میهمان ازبک انجامید.

گروه A

* پاختاکور ازبکستان - صبای ایران، ساعت ۱۷، ورزشگاه پاختاکور تاشکند

گروه C

* استقلال ایران - ام‌صلال قطر، ساعت ۱۸، ورزشگاه آزادی