قول و قرارهای قطبی

می‌خواهم از صمیم قلبم از تمام مردم ایران و هواداران فوتبال تشکر کنم، مردم کشورم واقعا با احساسات، لطف‌ و پشتیبانی که از من داشتند، انگیزه‌ای فراوان و انرژی مثبت فوق‌العاده‌ای به من دادند و این یک افتخار بزرگ برای من است که در تیم ملی ایران خدمت کنم و پاسخ این محبت‌ها را بدهم. الان زمان بسیار کم است و واقعا کار سختی پیش‌رو داریم، اما با پشتوانه ۷۰‌میلیون نفر ملتی که هوادار فوتبال هستند و تمامی بازیکنان با کیفیت فوتبال ایران می‌توانیم کار بسیار بزرگی انجام دهیم و من از صمیم قلب خود به خانواده فوتبال ایران این امید و انگیزه را می‌دهم که می‌توانیم موفق باشیم. البته ما به کمک تمامی این خانواده فوتبال نیاز داریم؛ چرا که ما باید به فکر فوتبال ایران باشیم.

مهم این نیست که چه فردی سرمربی تیم ملی است، بلکه مهم این است که تیم ایران به جام جهانی برود. من از تمام کسانی که تا به حال برای تیم ملی زحمت کشیده‌اند از جمله علی دایی که چارچوب این تیم را ساخته و محمد مایلی‌کهن که تلاش‌های بسیاری برای فوتبال ایران انجام داده، تشکر می‌کنم.

به کمک تمامی مربیان لیگ برتر فوتبال احتیاج دارم و همین طور تمام بازیکنان باید به فکر تیم ملی باشند چرا که تیم ایران یازده نفر نخواهد بود، بلکه ۷۰‌میلیون نفر عضو خواهد داشت.

لیست سیاهی وجود ندارد. من یک لیست دارم و آن هم لیست تیم ملی ایران است و بازیکنان می‌توانند با تلاش، انجام وظیفه و سربازی به تیم ملی کمک کنند تا این تیم راهی جام جهانی شود.

اگر بتوانیم به جام جهانی آفریقای جنوبی صعود کنیم برای تمام خانواده فوتبال ایران خوب خواهد بود. به خاطر اینکه از این صعود تمامی بازیکنان، مربیان و رسانه‌های فوتبال ایران سود می‌برند. پس باید همه ما تیم ملی را پشتیبانی کنیم و با همکاری و همدلی شرایطی را فراهم کنیم که تیم ایران به جام جهانی برود.

من عاشق مردم ایران هستم و قول می‌دهم تا برای آنها تلاش کنم و با تمام وجود کار می‌کنم که تیم ایران بتواند به جام جهانی برود. تمام شیرهای آفریقای جنوبی باید منتظر شیرهای ایران باشند.

مطمئنم فدراسیون فوتبال و افشین قطبی واقعا می‌خواهند که تیم ملی به جام جهانی برود و من باید از زحمات علی‌آبادی، رییس سازمان تربیت بدنی و همچنین کفاشیان و تاج در فدراسیون فوتبال و تمامی کسانی که در فوتبال ایران برای موفقیت تیم ایران تلاش می‌کنند، تشکر بکنم. بعضی وقت‌ها بیان احساسات بسیار سخت است، اما مطمئن باشید این احساسات را زمانی که تیم ملی در تمرین‌ها و مسابقات به درون زمین می‌رود، خواهید دید و به امید خدا تیم ملی ایران با افتخارآفرینی و سربلندی از مسابقات پیش‌رو بیرون می‌آید.

افشین قطبی تمام تلاشش را خواهد کرد که ایران امتیازاتش را جمع کند و به جام جهانی برود. البته در این مسابقات هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. شاید بازی ما مقابل امارات بسیار دشوارتر از بازی مقابل کره شمالی باشد، اما هر بازی شرایط مخصوص به خود و البته دشواری‌های ویژه خود را دارد.

من فکر می‌کنم در فوتبال حرفه‌ای هیچ کاری آسان نخواهد بود و در حال حاضر کار ما بسیار دشوار است، اما تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که این امتیازات را کسب کنیم و به جام جهانی برویم. در این راه من کمک تمامی اهالی فوتبال و رسانه‌ها را نیاز دارم و همچنین از تمامی مردم ایران می‌خواهم که با حمایت ۷۰‌میلیونی خود از تیم ملی زمینه‌ساز صعود ایران به جام جهانی باشند.