استقلال و پرسپولیس در تعقیب هم

هفته سیزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از عصرامروز با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود و عصر فردا با انجام پنج بازی دیگر به اتمام می‌رسد. تیم‌های لیگ برتری امروز و فردا در حالی سیزدهمین بازی خود را در این فصل انجام می‌دهند که رفته‌رفته به نیم فصل نزدیک می‌شوند و تیم‌ها برای به دست آوردن امتیازهای حساس این هفته‌ها توجه ویژه‌ای روی بازی‌های این هفته‌ دارند. یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته‌ را دو تیم مدعی سپاهان و تراکتورسازی در اصفهان برگزار می‌کنند.

سپاهان که با وجود داشتن یک بازی کمتر همچنان با ۲۱ امتیاز در صدر جدول قرار دارد باید پذیرای قرمزپوشان تراکتورسازی باشد که هفته‌ گذشته طلسم شکنی کردند و استقلال را برای اولین بار در لیگ برتر در تبریز شکست دادند. شاگردان اولیویرا با این برد روحیه بخش به مصاف سپاهانی می‌آیند که دوست ندارد جایگاه خود را در صدر به این راحتی از دست دهد. مصاف دو مربی خارجی لیگ برتر یعنی زلاتکو کرانچار با سپاهان و تونی اولیویرا با تراکتورسازی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بازی‌های لیگ باشد. سپاهانی‌ها هفته‌ گذشته پیروزی را در دقایق پایانی با تساوی برابر صبا عوض کردند و به فکر کسب همه امتیازهای بازی هستند. امروز یک بازی مهم دیگر هم برگزار می‌شود و آن مصاف استقلال با نفت تهران در ورزشگاه آزادی است. آبی‌های تهران که در چند هفته‌ گذشته با مشکلات متعددی دست و پنجه‌نرم کرده‌اند برای جبران شکست برابر تراکتورسازی و ماندن در جمع مدعیان نیاز مبرمی به سه امتیاز این بازی دارند. استقلال همچنان جانواریو و توزی را در اختیار ندارد. البته خبر خوب برای استقلالی‌ها می‌تواند بازگشت جواد نکونام به ترکیب باشد. همچنین به نظر می‌رسد قلعه‌نویی از دردی که در زانوی خود احساس می‌کرد رهایی یافته و دیگر نیمکت تیمش را آن هم در این برهه حساس تنها نخواهد گذاشت. در آن سو شاگردان ابراهیم زاده که همچون فصل گذشته شگفتی‌ساز بوده‌اند نشان داده‌اند که برابر تیم‌های بزرگ چیزی کم ندارند. تقابل تیم‌های قلعه‌نویی و ابراهیم زاده در چند فصل گذشته لیگ برتر همواره جذاب و دیدنی از کار در آمده. به ویژه زمانی که این دو مربی هدایت دو تیم اصفهانی لیگ را در دست داشتند.

اما در روز جمعه پنج دیدار دیگر برگزار می‌شود که در یکی از مهم‌ترین آنها مس در کرمان میزبان پرسپولیس است. مسی‌ها اصلا حال و روز خوشی ندارند و گذشته از نتایج متوسطی که در لیگ گرفته‌اند هر هفته‌ شاهد تغییر و تحولات مدیریتی در بالاترین سطوح باشگاه خود بوده‌اند. از همین رو قاسمپور هم آن چنان با قدرت به آینده خود نگاه نمی‌کند و حتی از سوی تماشاگران کرمانی هم تحت فشار است. با این حال پیروزی بر پرسپولیس می‌تواند مرهمی بر زخم‌های قاسمپور و تیمش در این فصل باشد. هر چند پرسپولیس در بازی هفته‌ گذشته خود برابر راه‌آهن نشان داد تیمی نیست که به این راحتی‌ها به حریف خود باج دهد.

شاگردان ژوزه که سه بازی است گل نخورده‌اند بدون شک برای رسیدن به رتبه‌های بالایی جدول سه امتیاز این بازی را هدف گرفته‌اند. سرخپوشان به غیر از علی کریمی که همچنان وضعیت بازگشتش به تیم مشخص نیست، غایب خاصی ندارند. حمیدرضا علی عسگر و امیرحسین فشنگچی به دلیل مصدومیت و ایمون زاید غایبان پرسپولیس در این بازی هستند. تقابل رضا عنایتی که تاکنون نتوانسته درخشش فصل‌های گذشته را داشته باشد با پرسپولیسی‌ها می‌تواند سوژه جذاب این بازی باشد.

برنامه کامل بازی‌های هفته‌ سیزدهم لیگ برتر

پنج‌شنبه ۴ آبان:

* پیکان - ذوب آهن، ورزشگاه تختی تهران، ساعت ۱۵:۱۵

* داماش گیلان -گهر دورود، ورزشگاه عضدی، ساعت ۱۵:۳۰

* سپاهان - تراکتورسازی، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، ساعت ۱۵:۳۰

* استقلال - نفت تهران، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۸

جمعه ۵ آبان:

* مس کرمان - پرسپولیس، ورزشگاه شهید باهنر کرمان، ساعت ۱۵:۱۵

* سایپا - نفت آبادان، ورزشگاه انقلاب کرج، ساعت ۱۵:۱۵

* راه‌آهن - ملوان، ورزشگاه اکباتان تهران، ساعت ۱۵:۱۵

* آلومینیوم - هرمزگان صبای قم، ورزشگاه بندرعباس، ساعت ۱۸

* فولاد - فجر سپاسی، ورزشگاه تختی اهواز، ساعت ۱۸