برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی

محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان با درخواست فدراسیون جهانی فیلا برای برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، حدود ۴۰ روز قبل فدراسیون جهانی کشتی در نامه‌ای خطاب به حجت‌الله خطیب، سرپرست وقت فدراسیون کشتی اعلام می‌کند که با توجه به طولانی شدن حضور وی در راس این فدراسیون باید انتخابات برگزار شود؛ در غیر این صورت کشتی ایران را تعلیق می‌کنیم.

اگر چه این خبر آن زمان از سوی مسوولان فدراسیون کشتی تکذیب شد، اما این نامه برای اجرایی شدن به وزارت ورزش و جوانان ارسال شد.

نکته قابل توجه این است که این نامه بر اساس روال معمول برای فدراسیون کشتی ارسال شده، اما از آنجا که IOC نسبت به برگزاری مجامع انتخاباتی تا قبل از اصلاح اساسنامه حساسیت داشت، اهمیت پیدا کرد؛ چرا که شرایط مورد درخواست IOC اجازه برگزاری مجامع انتخابات را به وزارت ورزش و جوانان نمی‌دهد. در همین حال علی رغبتی مدیرکل ارزشیابی و نظارت وزارت ورزش و جوانان گفت: دو هفته پیش این نامه را دیدم. بعد از انجام هر تغییر و تحولی در فدراسیون‌های ورزشی از سوی مجامع جهانی مربوطه چنین نامه‌هایی برای ما ارسال می‌شود. در این نامه سرپرستی خطیب در فدراسیون کشتی از سوی فیلا تایید شده است.

از طرفی درخواست برگزاری مجمع فدراسیون کشتی ایران نشان می‌دهد که اساس‌نامه فعلی فدراسیون مورد تایید فیلاست و فدراسیون جهانی کشتی مشکلی برای برگزاری انتخابات این رشته ندارد. در نهایت و پس از رسیدن این نامه به دست مقامات وزارت ورزش و جوانان، محمد عباسی و حمید سجادی با برگزاری انتخابات این فدراسیون موافقت و این نامه را جهت انجام هماهنگی‌های لازم به امور مجامع وزارتخانه اعلام کردند؛‌ اما با توجه به حساسیت IOC و نشست‌هایی که عباسی با نمایندگان مجلس برای متوقف شدن برگزاری مجامع انتخاباتی تا زمان اصلاح اساسنامه داشته، وزارت ورزش و جوانان فعلا دست نگه داشته و تعیین زمان برگزاری این مجمع منوط به جلسه مشترک عباسی و سجادی اعلام شده است.

در تازه‌‌ترین نامه فیلا به ایران آمده است:

در پی نامه رافائل مارتینتی، رییس فدراسیون در تاریخ اول اکتبر ۲۰۱۲ و با توجه به اساسنامه فدراسیون کشتی ایران محترمانه از شما می‌خواهیم کپی این اساسنامه را که با قوانین فیلا و المپیک هم‌خوانی داشته باشد برای ما بفرستید. عدم انجام این کار به معنای آن خواهد بود که فدراسیون کشور شما با اساسنامه فیلا و المپیک به هیچ وجه هماهنگی ندارد.