معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، استفاده از عناوینی مانند سلطان، ژنرال، شوالیه، جادوگر و شهرآورد را در مطبوعات ورزشی موجب تشدید فضای درگیری و خشونت در میان نوجوانان و علاقه‌مندان به رشته‌های ورزشی دانست. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح دیروز، حدود یک ساعت میهمان برنامه تلویزیونی ورزش و مردم بود و درباره مسائل مرتبط با مطبوعات ورزشی و نحوه پوشش رویدادهای این حوزه سخن گفت. محمدزاده در ابتدا با بیان اینکه به همان اندازه که ورزش در جامعه مهم است، مطبوعات ورزشی هم اهمیت دارند، گفت: در حال حاضر ۱۹ روزنامه ورزشی مجوز انتشار دارند که از این میان ۱۲ روزنامه فعال است.به گفته متولی مطبوعات کشور همچنین ۲۹ هفته‌نامه، ۱۳ دو هفته نامه، ۲۳ ماهنامه، ۲ دو ماهنامه، ۱۸ فصل نامه و ۶ دو فصل نامه در حوزه ورزش در کشور منتشر می‌شوند و در مجموع ۱۱۴ نشریه ورزشی فعالیت دارند.وی همچنین به فعالیت چندین خبرگزاری و پایگاه اطلاع‌رسانی تخصصی در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: در ۲ سال گذشته که بنده در خدمت عزیزان رسانه بوده‌ام برای توسعه کیفی و تهذیب رسانه اقدامات جدی صورت گرفته است که این مساله در حوزه مطبوعات ورزشی هم نمود یافته است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد صدور مجوز ۳۴ نشریه تخصصی حوزه ورزش را در طی ۲ سال گذشته گامی در جهت اجرای سیاست کلی این معاونت با عنوان توسعه کیفی و تهذیب رسانه عنوان کرد و چند عنوان از نشریات را برشمرد.

محمدزاده سپس با اشاره به مولفه‌های ذاتی ورزش یادآور شد: طبیعت ورزش، هیجان و نشاط است و برای انتقال آن در روزنامه‌ها حتما استفاده ازعکس‌های بزرگ با رنگ‌های شاداب و با نشاط و تیترهای درشت لازم است؛ اما استفاده از عناوینی مانند «ژنرال، سلطان، جادوگر، شهرآورد، شوالیه و امثالهم» در مطبوعات ورزشی موجب انتقال حس خشونت به تماشاگران و علاقه‌مندان رشته‌های ورزشی است.

وی تاکید کرد: نمی‌توان انتظار داشت نوجوان ۱۶ ساله‌ای که در استادیوم مدام این الفاظ را می‌شنود، هنگام خروج از استادیوم شیشه اتوبوس‌ها را نشکند و از خود خشونت به جامعه منتقل نکند.معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد بار دیگر یادآور شد: استفاده از تیترها و عکس‌های بزرگ در مطبوعات ورزشی که اسباب جذابیت آنها است، مشکلی ندارد و ما هم با این درشت‌نمایی‌ها مخالفتی نداریم.