هفته ناتمام لیگ

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال در حالی امروز ادامه پیدا می کند که سه بازی این هفته به دلیل آلودگی شدید هوا در تهران به زمان دیگری موکول شده‌ است. روزگذشته هفته سیستم لیگ برتر با انجام دو دیدار آغاز شد و امروزقرار است با برگزاری چهار دیدار دیگر خاتمه یابد. بر این اساس تیم‌های پرسپولیس، راه‌آهن و پیکان در روز دیگری باید از حریفان خود پذیرایی کنند.

با این حال مهم‌ترین دیدار هفته بیستم بین دو تیم استقلال صدرنشین و ذوب‌آهن پایین جدولی برگزار می‌شود. شاگردان امیر قلعه نویی که مجبور نیستند در هوای آلوده تهران بازی کنند، این فرصت را دارند که صدرنشینی خود را با خیال راحت تثبیت کنند چون سپاهان، رقیب اصلی این تیم، این هفته بازی

نمی‌کند.

در سوی دیگر میدان، ذوب‌آهن اصفهان قرار دارد که چند هفته‌ای است خوب نتیجه می‌گیرد. این تیم در دو بازی خود در جام حذفی پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. این تیم در لیگ برتر هم روند رو به رشدی را در پیش گرفته و حالا امیدوار است با قربانی کردن استقلال به روزهای خوب گذشته‌اش بازگردد.

در دیگر دیدار مهم هفته بیستم، سایپا و فولاد به دیدار هم می‌روند. این دیدار در کرج برگزار می‌شود و کمی از آلودگی پایتخت مصون است. سایپای میزبان پس از شکست نزدیک برابر استقلال تلاش می‌کند که تیم دوم جدول رده‌بندی را در خانه با باخت بدرقه کند.

از طرف دیگر شاگردان حسین فرکی در فولاد می‌خواهند با پیروزی احتمالی برابر حریف نارنجی پوش خود به صدر جدول برسند. البته آنها برای رسیدن به این هدف باید منتظر از دست دادن امتیاز از سوی استقلال

باشند.

در همین رابطه رییس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال گفت، بازی‌های معوقه هفته بیستم لیگ برتر با یافتن جای خالی در تقویم در سال جاری برگزار می‌شود.

غلامرضا بهروان با اشاره به لغو برخی از دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، جام خلیج فارس به دلیل آلودگی هوا گفت: «با توجه به مصوبه شورای تامین استان تهران و نامه‌ این شورا به فدراسیون فوتبال بازی‌ها در تهران لغو شد. با توجه به برگزاری جام حذفی در روزهای ۱۹ و ۲۰ دی و همچنین حضور ۴ باشگاه‌ در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین برپایی اردوی تیم ملی کار برای سازمان لیگ بسیار دشوار شده است.»

او درباره زمان احتمالی برگزاری دیدارهای عقب‌افتاده لیگ برتر عنوان کرد: «تلاش داریم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نه تیم ملی و نه نمایندگان فوتبال ایران در آسیا لطمه‌ای نبینند. مطمئن باشید با یافتن جای خالی در تقویم برگزاری بازی‌ها، دیدارهای عقب‌افتاده را در سال جاری برگزار می‌کنیم.»

بهروان با اشاره به انجام دیگر دیدارهای هفته در شهرستان‌ها افزود: «بازی ذوب‌آهن و استقلال در فولادشهر انجام می‌شود. با توجه به فاصله ۴۰ کیلومتری فولادشهر تا اصفهان دلیلی برای برگزارنشدن این رقابت

وجود ندارد.»

برنامه دیدارهای امروز

سایپا - فولاد، ساعت ۱۵، ورزشگاه انقلاب کرج

آلومینیوم - نفت تهران،‌ ساعت ۱۵، ورزشگاه خلیج فارس بندر عباس

مس - تراکتور سازی، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهیدباهنر - کرمان

ذوب آهن - استقلال، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان