تذکر به کی‌روش به‌خاطر مصاحبه با BBC

رییس فدراسیون فوتبال از برخورد با کارلوس کی‌روش به خاطر مصاحبه اش با بی بی سی خبر داد و گفت: فعلا کارلوس کی‌روش را جریمه نمی‌کنیم و به تذکر بسنده خواهیم کرد. به گزارش ایسنا، علی کفاشیان، در حاشیه هفتمین نشست مسوولان استانی مدارس فوتبال کشور در جمع خبرنگاران، در واکنش به اینکه آیا بهروان استعفا داده یا برکنار شده یا هر چیزی از این جهت، اظهار کرد: همه اینها یک معنی دارد و آن هم کنار رفتن بهروان است. ما در این باره با بهروان توافق کردیم. ماجرا از این قرار است که سازمان بازرسی کل کشور زمان برگزاری مجمع دوم فدراسیون برای انتخاب نایب رییس دوم نامه‌ای داد و اعلام کرد که مجمع را عقب بیندازید، چون بحث بازنشسته بودن بهروان وجود داشت. ما این موضوع را در مجمع مطرح کردیم، اما اعضا مخالفت کردند و مجبور شدیم که مجمع را برگزار کنیم. گفتیم بعد از برگزاری انتخابات مجوزهای لازم را برای بهروان می‌گیریم که نشد و نهایتا رایی که در آن مجمع به بهروان داده شد را باطل کردیم. قطعا بهروان عضو هیات رییسه فدراسیون می‌ماند و الان هم مسوولیت لیگ‌های دسته دوم پایین‌تر با اوست.

وی در واکنش به اینکه آیا بهروان قرار است سرپرست تیم ملی شود، گفت: هنوز در این باره به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. چندین گزینه برای سرپرستی تیم ملی وجود دارد و اما مشخص نیست که چه کسی نهایتا سرپرست می‌شود. اما به زودی آن را انتخاب و

معرفی می‌کنیم.

کفاشیان در واکنش به اینکه برخی از اعضای هیات رییسه فدراسیون از کنار رفتن بهروان و آمدن تاج اطلاع نداشتند و در این خصوص نسبت به شما گله‌مند بودند، اظهار کرد: در این مقطع رییس فدراسیون می‌توانست سرپرست سازمان لیگ را انتخاب و معرفی کند، اما برای رسمی شدن او و صدور احکام لازم آن وقت می‌توانستیم موضوع را مطرح کنیم. هر چند فکر می‌کنم برخی از اعضای هیات رییسه مطلع بودند و برخی هم نبودند که به اطلاعشان می‌رسانیم. به هر حال این اقدام سریع اتفاق افتاد.

وی در واکنش به اینکه آیا دامنه تغییرات در فدراسیون ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: فعلا تغییرات را متوقف کردیم تا در آینده و در مجمع زمانی را برای انتخابات زودرس فدراسیون تعیین کنیم که در آنجا ممکن است شاهد تغییرات کلی در فدراسیون باشیم.

رییس فدراسیون در واکنش به اینکه آیا کارلوس کی‌روش برای مصاحبه با بی بی سی فارسی با فدراسیون هماهنگ کرده بود و در غیر این صورت چرا با او برخوردی صورت نمی‌گیرد، به خبرنگاران گفت: ما در تیم ملی مدیر رسانه‌ای نداریم که باید هر چه زودتر شخصی را برای این کار انتخاب کنیم. کی‌روش با ما هماهنگ نکرده بود،‌ اما باید او این کار را انجام می‌داد. فکر می‌کنم که او اطلاع نداشت که طبق مقررات جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانسته با شبکه بی بی سی مصاحبه کند! ما هم به وی اطلاع نداده بودیم. قطعا به او تذکر می‌دهیم و کی‌روش هم باید از قوانین کشور ما تبعیت کند.

وی در واکنش به اینکه ممکن است او را جریمه کنید؟ گفت: فعلا در حد تذکر بسنده می‌کنیم و امیدواریم که دیگر این اتفاق رخ ندهد.

رییس فدراسیون در واکنش به اینکه ظاهرا کارلوس کی‌روش می‌دانسته که ایرانی‌هایی که در کشورشان مسوولیت حقوقی دارند نمی‌توانند با بی بی سی فارسی مصاحبه کنند و با علم به این موضوع این کار را کرده، گفت: حالا باید بررسی کنیم که آیا او اطلاع داشته یا نداشته، اگر داشته باشد، قطعا کار درستی نکرده و جدی‌تر با او برخورد می‌کنیم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون قصد ندارد مربی ایرانی با تجربه‌ای را به کادر فنی تیم ملی اضافه کند، اظهار کرد: کی‌روش در حال حاضر چند دستیار ایرانی در کنار خودش دارد.

ما نمی‌توانیم مربی را به او تحمیل کنیم. تنها بحث انتخاب سرپرست تیم ملی مطرح است که کی‌روش هم پذیرفته و ما شخصی را که توانمندی‌های زیادی را داشته باشد به کادر تیم ملی اضافه می‌کنیم. همین مربیان فعلی تیم ملی تا پایان رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در کادر فنی باقی می‌مانند. نزدیک به دو سال است که از عمر کادر فنی می‌گذرد و آنها خودشان حساسیت‌های پیرامون تیم ملی و نتایج آن را می‌دانند.

وی در واکنش به اینکه برخی گفته‌اند تاج به عنوان سرپرست سازمان لیگ باید قانونا زیر نظر رییس کمیته‌ مسابقات یعنی بهروان کار کند، آیا این موضوع چنین است؟ خاطر نشان کرد: وقتی رای مجمع باطل شد به این معناست که بهروان از مسوولیت نایب رییسی که همان ریاست کمیته‌ مسابقات است کنار رفته است. بنابراین چنین موضوعی از نظر قانونی وجود ندارد. حالا ممکن است بهروان در فدراسیون مسوولیت‌های دیگری را بگیرد.

کفاشیان درباره شایعاتی که پیرامون انتخاب عبدالله ویسی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان مطرح است، گفت: هنوز سرمربی تیم جوانان انتخاب نشده و البته دیر هم شده و متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته‌ است و ما بنا داریم همین تیم جوانان که تیم بسیار خوبی هم هست به مسابقات آسیایی مختلف از جمله بازی‌های کشورهای اسلامی بفرستیم تا آماده‌تر شوند.