حسین عسگری: اشتباهات داوری ناشی از فوتبال بازی نکردن داورها است

حسین عسگری رییس کمیته داوران می‌گوید: اگر داوران ما کمی بیشتر دقت کنند، خیلی از حساسیت‌ها از بین می‌رود. به گزارش خبرآنلاین؛ او درباره شرایط داوری و بخشی از اشتباهاتی که رخ می‌دهد، می‌گوید: «راستش در مجموع داوری‌های مان داوری‌های خوبی است و داوران‌مان حتی بهتر از سطح فوتبال مان عمل می‌کنند. عملکرد بین‌المللی تیم‌های داوری ما گویای این حقیقت است اما در بعضی صحنه‌ها وقتی یک سری اشتباهات را می‌بینم به این نتیجه می‌رسم که بچه‌های داور ما چون در جوانی و نوجوانی فوتبال بازی نکردنداین اتفاقات رخ می‌دهد.

مثلا داوران نسل ما خیلی‌هایشان در بالاترین سطح لیگ ایران بازی کرده بودند و برای همین خیلی از اتفاقات را بهتر تشخیص می‌دادند و فکر بازیکنان را حتی می‌خواندند. با این وجود فکر می‌کنم این هجمه علیه داوری‌ها منصفانه نیست و در مجموع بچه‌های ما تمام تلاش شان را برای موفقیت می‌کنند.»

او سپس با گلایه از داورانی که لباس‌های رنگی قرمز یا آبی می‌پوشند، می‌گوید: «من بیش از ۱۵ سال داوری کردم. در همه این سال‌ها ۲ چمدان لباس قرمز یا آبی داشتم اما هیچ وقت هیچ کدام از این لباس‌ها را به تن نکردم چون همیشه فکر می‌کردم این دو رنگ برای طرفداران دو تیم حساسیت ایجاد می‌کند. هنوز هم توصیه ام به داوران این است که نکات ریزی از این دست را اگر رعایت کنند، خیلی از مشکلات حل می‌شود و می‌توانند با آرامش بیشتری داوری کنند.»