سپاهان و تنها یک گام تا فینال

امروز در شهر ابوظبی امارات تیم‌های الوحده و سپاهان دیدار برگشت خود را در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار خواهند کرد در حالی که تنها نماینده کشورمان موفق شده بود حریف نه‌چندان مطرح خود را در اصفهان ۳ بر یک مغلوب کند و با یک پشتوانه خوب گام به این دیدار‌ بگذارد. برخلاف دیدار رفت که «سیدهادی عقیلی» و «سیدمهدی سیدصالحی» به دلیل مصدومیت نتوانسته بودند در ترکیب سپاهان به میدان بروند این نفرات با آمادگی کامل می‌توانند طبق نظر «لوکا بوناچیچ» کار کنند و بار فنی تیم را بالاتر ببرند.

تنها دغدغه‌ای که بوناچیچ در حال حاضر از آن نگرانی دارد عدم حضور «عماد محمدرضا» مهاجم عراقی تیمش است که در نبود او باید یک زوج خوب را برای «محمود کریمی» انتخاب کند. «احسان حاج‌صفی»، «حسین پاپی» و حتی سیدمهدی سیدصالحی که هنوز توانایی ۹۰ دقیقه بازی کردن را ندارد گزینه‌های مدنظر او هستند.

از طرفی هم الوحده‌ای‌ها که برخلاف سپاهان حال و روز خوبی در لیگ کشورشان ندارند تمام هم و غم خود را برای لیگ قهرمانان گذاشته‌اند و در صدد هستند که هر طور شده با کسب نتیجه پیروزی با اختلاف ۲ گل جواز حضور در فینال رقابت‌ها را بدست آورند.

روی کاغذ شانس سپاهان بیشتر از الوحده است اما اتفاقات در زمین فوتبال غیرقابل پیش‌بینی بوده و امکان دارد جنگ روانی که عرب‌ها در انجام دادن آن دیگر استاد شده‌اند تمرکز بازیکنان حریف را برهم بزند و نتیجه طور دیگری رقم بخورد؛ البته همین کار را آنها در اصفهان قصد داشتند به اجرا بگذارند که تمام طرفند‌هایشان خنثی شد و سپاهان پیروز میدان بود.

در ادامه از ابوظبی خبر می‌رسد در پی میزبانی نامناسب اماراتی‌ها، مسوولان تیم‌ سپاهان اصفهان کنفدراسیون فوتبال آسیا را تهدید به بازگشت کردند.

اماراتی‌ها تاکنون میزبانی خوبی از سپاهان نداشتند و روز دوشنبه زمین تمرین در اختیار سپاهان قرار ندادند تا نماینده ایران در دبی و در زمین باشگاه ایرانیان تمرین کند.

مسوولان الوحده تاکنون موافقت خود را برای در اختیار قرار دادن زمین مسابقه در روز قبل از مسابقه به سپاهانی‌‌ها اعلام نکرده و مدعی هستند در ساعت مورد نظر مسوولان ایرانی، نمی‌توانند زمین را در اختیار سپاهان قرار دهند.

با توجه به مشکلات به‌وجود آمده، مسوولان سپاهان گزارشی از شرایط میزبانی تقدیم ناظران AFC کرده و آنها را تهدید کردند در صورت ادامه مشکلات دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را برگزار نکرده و به ایران باز خواهند گشت.

با این حال کسب نتیجه تساوی با هر تعداد گل، پیروزی با هر نتیجه‌ای و حتی شکست یک بر صفر یا ۲ بر یک هم زمینه صعود شاگردان بوناچیچ را به دیدار فینال فراهم خواهد کرد؛ آوردگاهی که ما ایرانیان ۱۴ سال است تیمی را در آن از کشورمان ندیدیم. در نهایت یک تیم از میان اوراواردز ژاپن و سئونگنام ایلهواچونما کره جنوبی برگزیده خواهد شد تا تکلیف قهرمان لیگ قهرمانان آسیا را مشخص کند. این دو تیم هم در دیدار رفت به نتیجه ۲ بر ۲ تساوی رضایت دادند و پیروزی با حداقل گل هم چراغ سبزی به نماینده ژاپن نشان خواهد داد که فینالیست شود.