قهرمان پرش ارتفاع ایران اردوی تیم ملی را ترک کرد

غیبت دو روزه «امین حسین‌زاده رهبر»، قهرمان پرش با ارتفاع ایران از اردوی آمادگی تیم ملی دوومیدانی برای دومین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا، باعث بوجود آمدن شایعه‌های زیادی در مورد این غیبت شده است که حتی برخی افراد روز گذشته این شایعه‌ها را تا مرز تابعیت قهرمان ایرانی در قطر پیش بردند. امین حسین‌زاده رهبر هم‌اکنون بهترین قهرمان پرش ارتفاع ایران است که به عنوان عضو تیم ملی ایران برای حضور در بازی‌های ماکائو انتخاب شده بود. وی از هفته پیش همراه با سایر ملی‌پوشان دوومیدانی به اردوی تیم ملی در هتل شهر آمد و تمرینات خود را انجام می‌داد. اما در این میان سرپرستان تیم ملی و هم‌تیمی‌هایش چند روزی است که از او خبر ندارند.

همین مساله باعث به وجود آمدن شایعه‌های زیادی در مورد سفر او به ترکیه، دبی و یا قطر شده است. به هر حال چیزی که در این میان واقعیت دارد این است که امین رهبر در آستانه حضور در بازی‌های داخل سالن آسیا، اردوی تیم ملی را ترک کرده است.

دکتر عیدی علیجانی، مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی در این رابطه گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم او در تهران است و مشکل خاصی نیست. البته باید بدانیم که حسین‌زاده رهبر از لحاظ روحی حساس است. دوستان او هم در اردو برخورد مناسبی نداشتند. اما به طور کلی مشکل خاصی نیست.

وی با بیان این که غیبت امین حسین‌زاده رهبر از اردو موجه نبوده است، یادآور شد: درست است که غیبت او موجه نبوده، اما حسین‌زاده رهبر هنوز بچه است. اکنون هم در فاصله یک هفته تا مسابقه‌ها نمی‌توانیم برخورد انضباطی شدیدی با او داشته باشیم. به هر حال من در این مورد نگران نیستم و مشکل خاصی نیست. ما خبر داریم که او کجاست. ما عصر دوشنبه با خانواده‌اش در بوشهر صحبت کردیم و او بوشهر بوده است و فردا به تهران می‌آید.

علیجانی در مورد اخذ گذرنامه امین حسین‌زاده رهبر گفت: او پاسپورتش را از اداره گذرنامه تحویل گرفته است.

دکتر محمدصادق داداشی، دبیر فدراسیون دوومیدانی هم در رابطه با غیبت حسین زاده رهبر از اردوی تیم ملی گفت: این موضوع حل شده است. یک سری از بچه‌های اردو این شایعه‌ها را مطرح کرده بودند که واقعیت ندارد. تنها موضوع این است که او کمی در حاشیه‌ها سیر می‌کند و این مساله از موفقیت‌هایش می‌کاهد. وی ادامه داد: درست است که امروز شایعه‌های زیادی مطرح شده ولی این مسایلی است که شاید به صورت شوخی به وجود آمده باشد.

دبیر فدراسیون دوومیدانی با اشاره به این که مشکل صدور گذرنامه حسین زاده رهبر، او را کمی خسته کرده است ادامه داد: او به خاطر همین مشکل گذرنامه دو سفر مهم را از دست داد. اما برای این که حسین زاده رهبر این سفر را از دست ندهد ما تلاش زیادی کردیم. شاید به طور کلی این غیبت چند روزه‌اش کمی حالت قهر را هم داشته باشد. اما مشکل خاصی نیست.

اما شفاف‌ترین و صریح‌ترین اظهارنظر مربوط به مصطفی کریمی رییس فدراسیون دوومیدانی در مورد امین رهبر است.

او در این رابطه گفت: امین با مجوز من اردو را ترک کرده است. او به بوشهر، محل زندگی خود رفته است. دوستانی هم که این شایعه‌ را مطرح کرده‌اند، آدم‌های بی‌معرفتی هستند. من فکر می‌کنم او را زیاد اذیت کرده‌اند.

این بار کار رهبر برای خروج از کشور درست شده است، انگار یک سری می‌خواهند باز هم برای او مشکل آفرینی کنند. او با هماهنگی من رفته و مشکل خاصی ندارد. یک کمی در حق امین رهبر کم لطفی شده است. نه تنها او چند بار به خاطر مشکلات خروجی از سفر جا مانده، بلکه برخی او را مسخره هم می‌کردند. او با من تماس گرفت و خواست که چند روز در اردو نباشد.

وی با بیان این که شایعه‌هایی پیش از این مبنی بر رفتن امین حسین‌زاده رهبر به قطر مطرح شده بود، ادامه داد: من هم این موضوع را پی‌گیری کردم، اما به هیچ وجه این طور نیست و او نمی‌تواند از خانواده‌اش جدا شود. همه باید به موفقیت چنین ورزش‌کارانی کمک کنیم.