گروه ورزش: رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از برگزاری اردوهای ویژه برای نخبه‌های شنای ایران خبر داد.

وحید مرادی گفت: فدراسیون شنا برای رشد و پیشرفت رشته‌های مختلف زیر نظر خود دو محور کلی را زیر نظر دارد. یکی اردو برای نخبه‌ها جهت رسیدن به رکوردهای ورودی المپیک و دیگری اردوهای آماده‌سازی برای همگان جهت رسیدن به آمادگی بیشتر. وی افزود: با توجه به همین اهداف فدراسیون قصد دارد، اردوی ویژه‌ای را در یکی از کشورهای پیشرفته جهان برای شناگران نخبه ایران فراهم کند. این اردو به احتمال بسیار زیاد با اعزام چهار یا پنج شناگر برتر مواد مختلف کشور برگزار خواهد شد.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با تاکید بر این که هیچ کدام از اردوهای تدارکاتی تیم ملی شنا لغو نشده است، خاطر نشان کرد: اردوی کرواسی به خاطر حضور تیم ملی شنای این کشور در آمریکا تنها کمی زمانش تغییر کرده و قطعا این اردو برگزار خواهد شد. می‌خواهیم شناگران ایران با شناگران کرواسی شانه به شانه تمرین کنند، نه این که تنها به این کشور برویم و برگردیم.

مرادی در مورد لغو سفر تیم ملی شیرجه به مسابقه‌های جام جهانی چین گفت: به خاطر عدم آمادگی ملی‌پوشان فدراسیون با اعزام مخالفت کرد.

وی ادامه داد: در ازای این کار فدراسیون تصمیم گرفت که شیرجه‌روها به اردوی کویت بروند و آمادگی لازم را کسب کنند. اگر به حد آمادگی لازم رسیدند، تصمیم می‌گیریم که به جام جهانی اعزام‌شان کنیم یا نه؟ در اعزام شیرجه‌روها حرف نهایی را آمادگی خودشان می‌زند.