به نظر می‌رسد از قبل مسوولان سازمان تربیت بدنی می‌دانند چه کسی رییس فدراسیون فوتبال می‌شود؛ بنابراین با نظر وی، مسوولان موقت کنونی، انتخابات فدراسیون فوتبال را به تعویق می‌اندازند. ایرج ندیمی، عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با انتقاد از به تعویق افتادن مجدد انتخابات رییس و هیات رییسه فدراسیون فوتبال، افزود: داشتن نظم و انضباط در ورزش و به معنای دیگر داشتن تقویم ورزشی از مهم‌ترین موضوعات مدیریت در ورزش است.

وی ادامه داد: متاسفانه نوعی بی‌نظمی و هرج و مرج در بخشی از مجموعه ورزشی کشور حاکم شده است که این عمل در راستای فعالیت‌های ورزشی و برنامه‌ریزی‌ها حتما به نوعی اخلال و اختلال ایجاد خواهد کرد؛ چرا که مثلا اگر نقش مدیریت در راهبردها یا هماهنگی مدنظر باشد، طبیعی است که علت تشکیل هیات‌ها و فدراسیون‌ها این خواهد بود که اولا بخشی از مسائل بین آنها توزیع و تقسیم شود، ثانیا امکان پاسخگو بودن و نظارت وجود داشته باشد.

به نظر نماینده مردم لاهیجان در خانه ملت، اگر قرار باشد که در راستای برنامه‌ریزی و مانند آن درست عمل نکنیم، این امر عملا به نظام اجرایی هم دخالت خواهد کرد و موجب اخلال و اختلال می‌شود.

عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی افزود: شاید اگر این رویه‌ها در ورزش نبود، باشگاه استقلال سال گذشته برای بازی‌های آسیایی به موقع مدارک خود را ارسال می‌کرد و یا در راستای مسائل مربوط به نقش مدیریت اگر قبول کنیم که مدیریت ورزشی از باب تقسیم، توزیع و تسهیم امور و برنامه‌ریزی نقش دارد، طبیعی است که باید تکلیف روشن شود. ندیمی با بیان اینکه در این‌باره سوالاتی نیز مطرح می‌شود، گفت: نمونه این سوالات می‌تواند این باشد که مثلا آیا انتخابات مسوولان جدید به عنوان نمونه سرمربی و مانند آن با اختیارات است؟ آیا در آینده رییس فدراسیون، آن را به هم نخواهد زد؟ آیا هم‌اکنون با نظر رییس احتمالی این موضوع انتخاب می‌شود؟ و ده‌ها سوال دیگر در این خصوص وجود دارد که هر کدام در جای خود می‌تواند در رابطه با این موضوع موثر باشد.

وی نظم را امری مهم دانست و گفت: انتخابات هم بخشی از نظم و انضباط است و اگر بی‌نظمی وجود داشته باشد به این معنا است که هر زمان می‌توانیم این کار را جلو و عقب بکنیم که این مساله ممکن است با توجیهاتی همراه باشد، اما به هیچ وجه بیانگر یک جامعه با تعریف و با آینده نیست. اگر می‌خواهیم تعریف روشنی از آینده داشته باشیم؛ باید دقیقا زمان‌بندی‌ها، مسوولیت‌ها، برنامه‌ریزی‌ها، امکانات و ... پیش‌بینی شود.

به گفته این عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس، در موضوع ورزش این امر از امور دیگر اگر مهم‌تر نباشد، کمتر نیست. به نظر می‌رسد که ما در راستای مسائل آینده ورزش فوتبال از پیش برنامه‌ریزی کرده‌ایم و زمان انتخابات از این جهت مهم نخواهد بود، چرا که در راستای آن تلاش داریم که همان برنامه‌ها را به نوعی دیکته کنیم. او در پایان گفت: به نظر می‌رسد انتخابات فدراسیون فوتبال بیش از آن که واقعی باشد، از اهمیت شکلی برخوردار است.