مهدوی‌کیا: نمی‌دانم چه بر سر فوتبال ایران خواهد آمد

بازیکن ایرانی تیم اینتراخت فرانکفورت گفت: فوتبال ایران چشم‌انداز خوبی ندارد و نمی‌دانم برای آن چه اتفاقی رخ خواهد داد.

سایت گل خبر داد: تیم‌ملی فوتبال ایران پس از ناکامی در جام‌ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا، بدون سرمربی است و تاکنون تلاش مسوولان فدراسیون برای جذب یک مربی خارجی بی‌نتیجه مانده است. مهدی مهدوی‌کیا در این زمینه گفت: ‌این شرایط اصلا قابل توجیه نیست. متاسفانه حرفی برای گفتن ندارم چرا که این وضعیت واقعا خنده‌دار است.

کاپیتان تیم‌ملی ایران ادامه داد: فکر نمی‌کنم که پیدا کردن یک مربی برای تیم‌ملی چندان دشوار باشد؛ اما تا کنون نتیجه‌ای نداشته است.

بازیکن ایرانی تیم فوتبال اینتراخت فرانکفورت گفت: تا زمان شروع مسابقات زمان کوتاهی مانده است. می‌بایستی اکنون یک سرمربی در اختیار داشته باشیم. سایر تیم‌ها در حال برنامه‌ریزی دیدارهای دوستانه هستند؛ اما تیم‌ ما مربی ندارد.

وی افزود: همبازی‌هایم در اینتراخت فرانکفورت درباره علت عدم بازی‌های دوستانه ایران سوال می‌کند. به آنها می‌گویم که تیم‌ملی ایران سرمربی ندارد و آنها می‌خندند.

این بازیکن گفت: شنیده‌ام که مسوولان با چند مربی خارجی مذاکر‌اتی را انجام داده‌اند؛ اما در شرایط فعلی توافق نهایی و انتخاب سرمربی پیش از هر چیز اهمیت دارد.

بازیکن اینتراخت فرانکفورت تاکید کرد: متاسفانه فوتبال ایران شرایط عادی ندارد. با این آشفتگی و بی‌نظمی، حتی یک مربی خوب خارجی نیز نمی‌تواند عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد.

مهدوی‌کیا گفت: هنوز فوتبال ایران حرفه‌ای نشده است. یک مربی خارجی با فراهم شدن لیگ حرفه‌ای و سازماندهی می‌تواند موفق شود. بازی‌های دوستانه نیز برای موفقیت تیم بسیار اهمیت دارد.

وی در پایان گفت: فوتبال ایران چشم‌انداز خوبی ندارد. نمی‌دانم برای فوتبال کشورم چه اتفاقی رخ خواهد داد.