یزدانی‌خرم: علی‌آبادی با دستور ریاست جمهوری و با نیت خدمت قبول زحمت کرد

رییس فدراسیون کشتی تاکید کرد که محمد علی‌آبادی با دستور ریاست جمهوری و تنها با هدف خدمت به فوتبال وارد کارزار انتخابات این فدراسیون شده است. محمد‌رضا یزدانی‌خرم، رییس فدراسیون کشتی و عضو هیات‌ منصفه دادگاه مطبوعات کشورمان ضمن بیان مطلب فوق افزود: مهندس علی‌آبادی معاون رییس‌جمهور به درخواست دکتر احمدی‌نژاد و در راستای بها دادن به پرطرفدارترین رشته ورزشی وارد انتخابات این فدراسیون شد و هدفی نیز جز خدمت و رشد و گسترش این رشته نداشت، اما متاسفانه برخی برخوردهای غیر‌کارشناسی و اظهار نظرهای بی‌بنیان و اساس باعث شد تا با موقعیت امروز مواجه شویم.

وی ادامه داد: در اکثر کشورهای دنیا به خصوص کشورها عربی که به فوتبال بهایی ویژه می‌دهند کار به جایی می‌رسد که پادشاه و یا ولیعهد کشور و یا یکی از بزرگ‌ترین و با‌نفوذ‌ترین افراد مملکتی عهده‌دار مسوولیت فدراسیون فوتبال می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت این رشته ورزشی و نگاه به آن است.

یزدانی‌خرم‌ یاد‌‌‌آور شد: در کشور ما نیز فوتبال پرطرفدارترین رشته ورزشی است که به اعتقاد شخص ریاست جمهوری باید به آن بهایی ویژه داده شود. از همین رو، معاون رییس‌جمهور بدین‌خاطر تصمیم به حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گرفت تا بتواند با استفاده از سمت و پست حساسی که در اختیار دارد شخصا عهده دار این مسوولیت نیز شده و برای اعتلای فوتبال گام‌هایی موثر بردارد.

عضو هیات‌ منصفه دادگاه مطبوعات کشورمان گفت: به اعتقاد من اگر جامعه فوتبال و همین طور جامعه رسانه‌ای به واقع دنبال موفقیت فوتبال و آینده روشن در آن هستند باید از این حضور استقبال ویژه‌ای به عمل آورند نه اینکه با شکستن خط قرمزها اجازه دهند تا فیفا نیز بهانه و دست‌آویز لازم برای تضعیف فوتبال کشورمان را به دست آورد.

رییس فدراسیون کشتی با اشاره به این موضوع که فیفا اکثر اطلاعات و اخبار را از رسانه‌ها و مطبوعات خودمان به دست می‌آورد، تصریح کرد: باور کنید که اکثر اخبار و اطلاعات داخلی ورزش ما به سرعت ترجمه شده و از طریق سفارتخانه‌ها و حتی بصورت مستقیم در اختیار فیفا قرار می‌گیرد. پس به جای اینکه فوتبال و در کل ورزش کشور خود را تضعیف کنیم همگی از آن و معاون رییس‌جمهور برای این فداکاری که انجام داده حمایت کنیم. اصلا چه ایرادی دارد که مطبوعات و رسانه‌های کشور با این اعتقاد که حمایت مستقیم دولت می‌تواند فوتبال ما را از درجا زدن خارج ساخته و به اعتبار و جایگاه اصلی خود برساند مقابل فیفا ایستاده و آنها را مجبور به پذیرش خواست کشورمان سازند؟

یزدانی‌خرم ادامه داد: معاون رییس‌جمهور می‌تواند با قبول ریاست فدراسیون فوتبال، حمایت و پشتیبانی لازم را به سوی این رشته سوق دهد و با استفاده از ۲ تا ۳ نایب رییس قوی هم امور جاری ورزش و هم این رشته ورزشی را نیز هدایت کند. به اعتقاد من جامعه کشتی و رشته‌های دیگر نیز باید آرزوی شان این باشد که معاون رییس‌جمهور مسوول رشته شان شود چرا که مطمئنا فقط رشد، شکوفایی و رسیدگی را برای آن فدراسیون به دنبال خواهد داشت.

ایشان مدیریت، درایت و شایستگی خود را در این مدت به همه ثابت کرده است و از هر نظر لایق است.

وی در پایان گفت: امیدوارم مطبوعات و رسانه‌ها با مدیریتی مطلوب در این موضوع وارد شوند و طوری رفتار کنند که فردا روزی از اینکه فردی ضعیف مسوولیت فدراسیون بزرگ فوتبال را بر عهده گرفته پشیمان نشوند، چراکه اداره کردن این مجموعه عظیم که برابر با کل فدراسیون‌ها است شخصی قوی و با پشتوانه را می‌طلبد که گزینه‌ای بالاتر از معاون دولت نداشته و نداریم.