معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان تربیت‌بدنی پس از گفت‌وگوی جنجال‌برانگیز رییس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در سیما گفت که کل صحبت‌های مطرح شده از رسانه ملی حرف خاصی نبوده است و هیچ گاه با کسی مناظره نخواهد کرد. علی‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بی‌تردید قرار نیست رییس سازمان تربیت‌بدنی مناظره کند. پس از برگزاری انتخابات و برای اطلاع مردم، همکارانم آماده مناظره هستند.

وی با بیان این که قرار نیست مناظره‌ای را با رییس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال انجام دهد، در پاسخ به این پرسش که آیا صفایی فراهانی را نماینده خارجی‌ها می‌دانید؟ گفت: به عقیده من وی نماینده فیفا است.

وی با اشاره به صحبت‌های همکارانش در برنامه ۹۰ گفت: البته من به همکارانم گفتم برای اینکه جو آشفته نشود، بسیاری از مسائل را مطرح نکنند که آنها نیز مطرح نکردند.

علی‌آبادی که معتقد است اسناد محکم‌تری را برای مطرح کردن دارد گفت: بی‌تردید در زمان مقرر، مسائلی که مدنظرمان است را مطرح خواهیم کرد و با اسناد قاطعی که داریم مشخص می‌کنیم رفتار خوبی با کشور و مردم کشورمان انجام نشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در سیما حاضر خواهد شد؟ توضیح داد: قطعا این کار را انجام خواهم داد. من توضیحات لازم را ارائه می‌کنم؛ اما مناظره‌ای نخواهم کرد.

رییس سازمان تربیت‌بدنی با بیان این که رفتار خوبی در جریان انتخابات انجام نشد، توضیح داد: من به کل جریان تصویب اساسنامه و انتخابات انتقاد دارم. در هر دو مرحله ثبت نام از کاندیداهای انتخابات فدراسیون فضاسازی‌هایی انجام شد که درست نبود.

وی ادامه داد: انصافا اگر ما مسلمان و ایرانی هستیم، باید منافع کشورمان و منافع ملی را به هر شکلی بر دیگر مسائل ترجیح دهیم؛ من تصور می‌کنم این یک وظیفه مذهبی و ملی ما است.

وی ادامه داد: ما می‌خواستیم همه چیز در فضایی آرام پیش رود تا شاهد این نباشیم که به هر طریقی اسم کشورمان روی سایت‌ها و روزنامه‌های دنیا به عنوان کشوری که دارای رییس فدراسیون نیست، بیاید.

معاون رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که نمایندگان فیفا در کمیته انتقالی هم می‌گویند «ما سکوت اختیار کرده‌ایم» گفت: امیدوارم خدا خودش در این زمینه حکم کند.

وی در پاسخ به این سوال که انتقادهای وارده به سازمان تربیت‌بدنی را درست نمی‌دانید، گفت: بعد از انتخابات خودم با مردم صحبت خواهم کرد.

علی‌آبادی در ادامه گفت‌وگوی خود در رابطه با عدم همکاری سازمان تربیت‌بدنی با کمیته انتقالی برای جذب مربی خارجی گفت: قطعا سازمان تربیت‌بدنی نقشی در این زمینه ندارد که بخواهد همکاری کند یا نکند.

در رابطه با عقد قرارداد با مربی خارجی نیز آقایان این اختیار عمل را داشتند که اقدام کنند. حتی کمیته انتقالی یک نفر مربی را نیز به صورت رسمی صورت جلسه نکرده و به فدراسیون فوتبال معرفی نکرده است. البته در این زمینه سازمان تربیت‌بدنی نقشی نداشته که بخواهد همکاری کند یا نکند.