پردرآمدترین‌های فوتبال جهان

گزارشی که در ذیل می‌خوانید فقط و فقط برترین‌های فوتبال دنیا را از لحاظ درآمد معرفی می‌کند و قصد ارزش‌گذاری فنی ندارد، هر چند که تعدادی از این بازیکنان یا باشگاه‌های خود را عوض کرده یا از دنیای فوتبال خداحافظی کرده‌اند.

دیوید بکهام هنگامی که در رئال‌مادرید بازی می‌کرده با حقوق سالانه ۱۵میلیون دلار بیشترین درآمد سالانه را در میان بازیکنان جهان به خود اختصاص داده است. زین‌الدین زیدان بازیکن نامدار فرانسوی‌ها در این لیست در جایگاه دوم قرار گرفته است. این بازیکن مسلمان هنگامی که در تیم رئال مادرید بازی می‌کرده هر سال حقوقی بالغ بر ۱۴میلیون دلار داشته است. هر چند که این بازیکن از دنیای فوتبال خداحافظی کرده اما بازی‌های زیبای او تا مدت‌ها در اذهان باقی خواهد ماند.

رونالدو، بازیکن برزیلی نیز در این لیست رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. این بازیکن که فراز و نشیب‌های زیادی را در دوران بازیکنی خود تجربه کرده هنگامی که در رئال مادرید بازی می‌کرده هر سال۷/۱۱میلیون دلار دریافت می‌کرده است.

رائول، بازیکن اسپانیایی تیم رئال در این رتبه‌بندی جایگاه چهارم را گرفته است.

این بازیکن نامدار و پرآوازه اسپانیا که بیشتر اوقات در اوج آمادگی به سر می‌برد سالانه از رئال مادرید حقوقی معادل ۳/۱۱میلیون دلار دریافت می‌کند.

ریو فردیناند انگلیسی نیز در این لیست توانسته جایگاه پنجم را به خود اختصاص دهد. جنجال دوپینگ این بازیکن که هنوز در اذهان باقیمانده برای این بازیکن بسیار گران تمام شد و او را مدتی از میادین فوتبال دور کرد. فردیناند هم‌اکنون سالانه ۶۲/۹میلیون دلار از منچستر یونایتد حقوق دریافت می‌کند.

الکساندرو دل‌پیرو، بازیکن ایتالیایی یوونتوس نیز با دریافت حقوق سالانه ۵۵/۹میلیون دلار در رتبه ششم قرار دارد. تلاش‌های این بازیکن هنگامی که یوونتوس را به سری B ایتالیا منتقل کردند فراموش‌ناشدنی است.

هیدوتوشی ناکاتای ژاپنی که در تیم پارمای ایتالیا بازی می‌کند حقوقی بالغ بر ۳۶/۹میلیون دلار در سال دریافت می‌کند که او را در این رتبه‌بندی در جایگاه هفتم قرار داده است.

کریستین ویری بازیکن ایتالیایی هنگامی که در اینتربازی می‌کرده حقوق سالانه ۲۸/۹میلیون دلار دریافت می‌کرده که او را در این لیست به رتبه هشتم رسانده است.

مایکل اوون بازیکن توانای انگلیسی که زمانی در لیورپول بازی می‌کرده هر سال ۹/۸میلیون دلار از این باشگاه حقوق دریافت می‌کرده، سایت کامرسانت او را در رتبه نهم این لیست قرار داده است.

روی کین که یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان منچستر بوده هنگامی که در این باشگاه بزرگ فعالیت می‌کرده سالانه ۶۵/۸میلیون دلار دریافت می‌کرده که در این رتبه‌بندی جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است.