خادم‌: حفظ سرمایه‌های داخلی‌‌ وظیفه‌ای خطیر است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران گفت‌: متاسفانه تجربه نشان داده است از مربیان داخلی به شایستگی حمایت نکرده و به بدترین شکل ممکن با آنها برخورد می‌کنیم که امیدوارم در این مورد شاهد چنین مساله‌ای نباشیم. دکتر امیر‌رضا خادم تصریح کرد: توجه به سرمایه‌های داخلی و ملی‌، وظیفه‌ای خطیر است که بعضا شاهد خلاف آن هستیم‌. دایی یکی از همین سرمایه‌های ملی است و افتخارات بی‌شماری در عرصه فوتبال کسب کرده که او را به عنوان اسطوره‌ای جاودان برای ورزش ایران‌، ‌آسیا و جهان مطرح کرده است و بی‌شک نام او در اذهان باقی خواهد ماند‌.

وی افزود‌: ‌جای خوشحالی است که امروز نام علی دایی به عنوان سرمربی تیم‌ملی مطرح می‌شود و امیدوارم با حمایت‌های همه‌جانبه و دادن زمان لازم برای فعالیت او‌،‌ بستر مناسبی را برای موفقیت تیم‌ملی فراهم کنیم‌. آنچه از دایی تا‌کنون دیده‌ایم نشان می‌دهد وی از اعتماد به نفس بالا و اراده محکمی برخوردار است و می‌توان خوشبین بود با همین اراده راسخ‌،‌ تیم‌ملی ایران نماینده شایسته‌ای د‌ر جام‌جهانی ۲۰۱۰ باشد‌.

قهرمان المپیک یاد‌آور شد‌: ‌متاسفانه در این مدت فرصت‌های بسیاری را از دست دادیم که جبران آن سخت است. مدت‌ها بود فدراسیون فوتبال ایران رییس نداشت که ضربات سنگینی بر پیکره ورزش پرطرفداری چون فوتبال وارد کرد، خوشبختانه با انتخاب رییس جدید و معرفی سرمربی این تیم باید خوشبین بود روزهای ابری به پایان رسیده است و آفتاب تابان نمایان می‌شود.

با آنکه در این زمان در اکثر روزها شاهد سقوط و فرود فوتبال ایران بوده‌ام، اما به توانایی ورزشکاران ایرانی اعتقاد دارم و تاریخ نشان داده است فرزندان ایران زمین در هر زمان و مکانی‌، نا‌ممکن‌ها را ممکن کرده و آنچه را که خواسته‌اند به فعل رسانده‌اند. تمام آرزوی من به عنوان یک ایرانی‌، ‌افتخار و سربلندی نام ایران است و همه باید با هم در این راه به جد بکوشیم‌.